دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

آبی‌ها فصل را عالی شروع کرده‌اند، اما هنوز فوتبال مورد انتظار را بازی نمی‌کنند.

استقلال

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

با کسب سومین پیروزی در سومین مسابقه، استقلال لیگ بیست‌ویکم را در قامت یک مدعی تمام‌عیار آغاز کرد. حالا آنها در کنار سپاهان ۹ امتیازی هستند و اشکال همیشگی‌شان یعنی از دست دادن امتیازات شروع فصل را برطرف کرده‌اند. تیم فرهاد مجیدی بعد از برتری برابر هوادار و ذوب‌آهن، این بار تراکتور را با تک گل ارسلان مطهری شکست داد تا کام هوادارانش را شیرین کند. چند نکته در مورد این بازی بخوانید.

چند بازیکن استقلال در میکس‌زون ورزشگاه آزادی نسبت به تکرار این سؤال که «چرا تیم شما زیبا بازی نمی‌کند؟» موضع تند و منفی گرفته‌اند. مهدی مهدی‌پور گفته این حرف‌ها آرامش استقلال را به هم می‌ریزد و روزبه چشمی هم مدعی شده هم‌اکنون هیچ تیمی خوب و چشم‌نواز بازی نمی‌کند. این دفاعیات اما تغییری در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند. حقیقت آن است که استقلال با وجود کسب ۳ پیروزی پیاپی و رقم زدن بهترین شروع ممکن در لیگ بیست‌ویکم، هنوز آن تیم دلخواه منتقدان نشده است. البته اوایل فصل است و شاید باید صبور بود تا بازیکنان جدید با هم اخت شوند. با این حال شاید اگر محبوبیت خاص فرهاد مجیدی نبود، هواداران بیش از اینها از استقلال انتقاد می‌کردند. نمایش آبی‌ها در ۳ بازی نخست چیزی شبیه تیم فصل گذشته محمود فکری بوده است. استقلال در هر ۳ دیدارش برابر هوادار، ذوب‌آهن و تراکتور در دقایقی بی‌برنامه و پر اشتباه بازی کرد و حتی تحت فشار شدید رقیب قرار گرفت. با این حال استقلالی‌ها امیدوارند مجیدی رفته رفته شرایط بهتری را در تیم حاکم کند.

۳ کلین‌شیت در ۳ بازی اول رؤیایی است؛ مخصوصا برای استقلال که در فصول اخیر به‌خاطر مشکلات ساختار دفاعی‌اش متحمل ضرر و زیان‌های زیادی شده بود. با این حال نباید فقط به آمار نگاه کرد. نکته اینجاست که خط دفاعی استقلال همچنان به شکلی سخاوتمندانه به رقبا موقعیت گل می‌دهد. در همین دیدار اخیر با آنکه تراکتور رمقی برای حمله و کسب پیروزی نداشت، سامان نریمان جهان به شکل عجیبی پشت مدافعان استقلال صاحب موقعیت ممتاز گلزنی شد و اگر این توپ را به ثمر می‌نشاند شاید خیلی چیزها تغییر می‌کرد. توپ‌هایی که امروز گل نمی‌شوند، شاید فردا گل شوند. بنابراین کادرفنی استقلال نباید فریب کلین‌شیت‌ها را بخورد. لازم است که آنها روی رفع این مشکل تمرکز کنند. پرسپولیس هم امسال با همین معضل مواجه است و خیلی بیشتر از قبل موقعیت گل می‌دهد.

یک کانون بحران بالقوه در استقلال هم داستان دروازه‌بان‌های این تیم است. آبی‌ها حسین حسینی را دارند و رشید مظاهری را هم حفظ کردند. خود این رقابت به تنهایی می‌تواند حاشیه‌ساز باشد؛ چنان که فصل گذشته چنین اتفاقی رخ داد. با این حال استقلال در تابستان علیرضا رضایی را هم به‌عنوان یک دروازه‌بان دیگر در اختیار گرفت. در پایان بازی با تراکتور وقتی از فرهاد مجیدی در مورد این ترافیک عجیب سؤال شد، او بار دیگر تأکید کرد: «به هیچ عنوان اجازه جدایی به علیرضا رضایی نخواهیم داد. او می‌تواند ۱۰ سال دروازه استقلال و تیم ملی را بیمه کند.» خب آیا نیمکت‌نشینی محض چنین گلری در استقلال به او کمک خواهد کرد؟ جز این است که این شرایط تنها می‌تواند باعث افت کیفی رضایی و افزایش حواشی تیم شود؟ چه ایرادی دارد که این دروازه‌بان یک فصل به تیمی دیگر قرض داده شود؟ پافشاری مجیدی در این مورد کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

درنهایت اما باید به پیشرفت چند بازیکن در استقلال اشاره کرد. سیاوش یزدانی جزو خوب‌های تیم در این فصل بوده است. او پیش از مصدومیت و تعویضش در بازی با تراکتور هم نمایش خوبی داشت. وریا غفوری، کاپیتان استقلال هم که اخیرا انتقادات زیادی را در مورد نزول سطح کیفی‌اش تحمل می‌کند نمایش خوبی برابر تراکتور داشت؛ هرچند عملکرد او تحت‌تأثیر خراب کردن پنالتی قرار گرفت. همچنین جعفر سلمانی که نکوهش شده‌ترین خرید این فصل استقلال بوده، هر از گاهی رگه‌هایی از توانایی و مهارتش را بروز می‌دهد؛ مثل صحنه‌ای که با یک پاس رو به بیرون بسیار هوشمندانه امیرحسین حسین‌زاده را صاحب موقعیت عالی گلزنی کرد.

کد خبر 635174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha