سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با حسین امیرعبدالهیان وزیر امورخارجه دیدار و رایزنی کرد.

سعید محمد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این ملاقات سعید محمد با اشاره به آخرین تحولات و پیشرفت های مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور ظرفیت های فراوان موجود و زمینه های گسترده همکاری و سرمایه گذاری در این مناطق را بر شمرد و ضمن تشکر از تلاش های وزارت امور خارجه خواستار مساعدت بیش از پیش وزارت امور خارجه برای ایجاد و گسترش همکاری با دیگر کشورها جهت حضور فعال و سرمایه گذاری در این مناطق شد. 

امیرعبدالهیان هم یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم را بسط و گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها بویژه کشورهای همسایه دانست و افزود: با توجه به برنامه ارایه شده به مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت های دستگاه دیپلماسی کشور برای ارتقای همکاری های اقتصادی با دیگر کشورها در صدد تقویت بخش های اقتصادی وزارت خارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برآمده ایم. 

وی با اشاره به علاقه مندی برخی کشورها برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور از جمله ظرفیت های فراوان در میان ایرانیان عزیز خارج از کشور بر آمادگی کامل وزارت خارجه در تقویت همکاری ها و جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد تاکید کرد.

در این جلسه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه نیز حضور داشت.

کد خبر 635064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha