یک عضو سابق القاعده که سال‌ها با تغذیه اجباری، القای حس غرق شدگی و برهنگی در سایت سیاه سیا شکنجه ‎شده، روز گذشته در دادگاه محاکمه شد. سایت‌های سیاه سیا محل‌ شکنجه افرادی هستند که بدون اثبات جرم دستگیر شده‌اند.

گوانتانامو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اینسایدر، یکی از بازداشت‌شدگان سابق که در یکی از سایت‌های سیاه‌ سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا معروف به سیا گرفتار شده بود، برای اولین بار به صورت علنی از شکنجه‌هایی که متحمل شده بود گفت.

مجید خان که پس از دستگیری در پاکستان، بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ در یکی از زندان‌های مخفی سیاه نگهداری شده گفت که با غذای اجباری القای حس غرق شدگی و برهنگی مورد آزار قرار گرفته است.

وی یک شهروند ۴۱ ساله و فارغ التحصیل دبیرستان منطقه بالتیمور است که بعدا به عنوان پیک القاعده مشغول به کار شد. خان روز پنجشنبه در مقابل هیئت منصفه نظامی، اشکال مختلفی از آزار جنسی و فیزیکی را که به او تحمیل شده توصیف کرد.

او گفت که در شرایطی وحشیانه نگهداری میشده و در حالی که با محرومیت از خواب دست و پنجه نرم می‌کرده، مجبور به برهنگی و تحمل حس غرق شدن بوده، آنهم با، بازوهای به زنجیر بسته شده‌ است.

به گزارش نیویورک تایمز، او در دادگاه گفت: «کسانی که مرا شکنجه کردید، شما را می‌بخشم.» ودر ادامه القاعده و تروریسم را محکوم کرد.

با حضور در دادگاه علنی، مجید خان، اولین زندانی سابق سایت‌های سیاه سیا است که آشکارا از خشونت و «تکنیک‌های بازجویی ظالمانه»‌ای که ماموران برای استخراج اطلاعات و اعتراف استفاده می‌کنند گفت.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، سایت‌های سیاه، زندان‌های مخفی هستند که در آن زندانیان به طور کلی متهم به جرمی نیستند و هیچ رجوع قانونی ندارند.

روز جمعه، خان توسط یک قاضی نظامی در زندان گوانتانامو به ۲۶ سال حبس محکوم شد، اگرچه در صورت همکاری مقامات ممکن است طی یک سال آینده آزاد شود.

در این گزارش آمده است که خان به جنایات جنگی، از جمله توطئه، قتل و مشارکت در توطئه‌های مرگبار القاعده، اعتراف کرده است.

این حکم تقریبا یک ماه پس از آن صادر شد که سه قاضی دیوان عالی از دولت بایدن پرسیدند که آیا یک زندانی گوانتانامو می‌تواند درباره تجربه شکنجه خود در یک سایت سیاه‌ سیا شهادت دهد.

کد خبر 634772
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha