امیرحسین حسین‌زاده که در بدو ورودش به استقلال بازیکن اصلی این تیم شده اعتقاد دارد برای استقلال کسب ۳ امتیازها مهم است نه شکل بازی.

امیرحسین حسین‌زاده

همشهری‌آنلاین - محمد زارعی‌

امیرحسین حسین‌زاده، هافبک تهاجمی استقلال وقتی در فصل نقل‌وانتقالات پیش‌فصل از سایپا به این تیم آمد خیلی‌ها تصور نمی‌کردند به این زودی در ترکیب ثابت آبی‌پوشان قرار بگیرد. اما او در بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا فیکس بازی کرد و در همان نخستین مسابقه نشان داد از چه پتانسیل بالایی برخوردار است. حسین‌زاده حالا یکی از مهره‌های اصلی استقلال در لیگ محسوب می‌شود و امیدوار به موفقیت در این رقابت‌هاست. حرف‌های تازه این بازیکن را در گفت‌وگو با روزنامه همشهری بخوانید.

*از بازی با ذوب‌آهن شروع کنیم. با اینکه خیلی بازی سختی بود اما ۳ امتیاز را کسب کردید.

بازی که واقعا بازی سختی بود ولی باز هم خدا را شکر که ۳ امتیاز را کسب کردیم. نتیجه خوبی گرفتیم و دل هواداران را شاد کردیم اما بازی پر از درگیری و تنش بود. بعضی جاها بازی گره می‌خورد ولی در کل از این خوشحالم که توانستیم پیروزی را کسب کنیم و بعد از مدت‌ها ذوب‌آهن را در خانه خودش شکست دهیم.

*به‌نظرت تیم‌های دیگر می‌توانند ذوب‌آهن را در خانه‌اش شکست دهند؟

واقعا ذوب‌آهن با این بازی که انجام داد یکی از تیم‌های خوب این لیگ به‌نظر می‌رسد و قطعا جزو تیم‌های بالای جدول قرار می‌گیرد. رفته‌رفته هم تیم‌شان هماهنگ‌تر می‌شود و احساس می‌کنم نتایج خیلی‌خوبی در ادامه راه کسب می‌کنند.

*در این دو هفته شروع لیگ، شاید استقلال بازی‌های خیلی خوبی انجام نداده اما توانسته ۳ امتیازها را بگیرد. نظر خودت چیست؟

همه‌جا امتیازات را نگاه می‌کنند. سبک بازی زیاد مدنظر نیست. شما با تک‌موقعیت بازی را ببرید ولی ۷۰ دقیقه هم در فشار باشید هیچ‌کس نمی‌آید بگوید چرا ۷۰ دقیقه تحت فشار بودید. همه نتیجه را نگاه می‌کنند و همه دوست دارند ۳ امتیاز را به‌دست بیاورند. حالا اوایل لیگ تیم هنوز کاملا هماهنگ نیست و کار یک مقدار سخت‌تر است. اما در این شرایط اگر بتوانیم امتیازات را جمع کنیم در اواخر لیگ کار راحت‌تر خواهد بود و آن موقع حسرت این روزها را نمی‌خوریم. خدا را شکر تا الان خوب نتیجه گرفتیم و همین روند را ادامه می‌دهیم تا هفته‌های آخر.

*به‌هرحال خودت بهتر می‌دانی که هواداران از استقلال فقط قهرمانی می‌خواهند.

بله، درست است اما نمی‌شود قول قهرمانی داد. آدم نمی‌تواند از قبل قهرمانی را پیش‌بینی کند اما ما تمام سعی و تلاشمان را برای سربلندی و قهرمانی استقلال انجام می‌دهیم. این حرف من نیست بلکه کادرفنی و تک‌تک بازیکنان این قول را می‌دهند که با تمام وجود برای سربلندی استقلال تلاش کنند.

*در هفته سوم مقابل تراکتور بازی خواهید کرد. نظرت در مورد این بازی چیست؟

خدا را شکر همه‌چیز خوب و روحیه بچه‌ها عالی است. آماده بازی با تراکتور هستیم و در این مسابقه هم برای برد به میدان می‌رویم. البته شناخت چندانی از سبک بازی تراکتور نداریم اما معتقدم ما باید بازی خودمان را انجام دهیم. تراکتور تیم بزرگ و قابل احترامی است اما ما باید بازی خودمان را انجام دهیم و به کسب نتیجه فکر کنیم. حالا چه از این تیم شناخت داشته باشیم یا نداشته باشیم مهم نیست. یعنی به‌نظر من مهم نیست که بدانیم تیم حریف چه بازیکنانی دارد یا با چه سیستمی بازی می‌کند. ما تاکتیک و سیستم خودمان را داریم و می‌رویم تا ۳ امتیاز را بگیریم.

*فصل را خیلی خوب آغاز کردی. در بازی با الهلال به‌نوعی سورپرایز فرهاد مجیدی بودی و در ادامه در لیگ هم بازی کردی. وقتی به استقلال آمدی فکر می‌کردی به این زودی جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی پیدا کنی؟

لطف خدا و کادر فنی بوده که این اتفاق افتاده ولی برای من دور از دسترس هم نبود. چون من نه‌تنها در استقلال، در هر تیمی که بودم تمام سعی‌ام را کرده‌ام که خودم را با شرایط وفق بدهم و تمام تلاشم را کرده‌ام تا بهترین عملکرد را داشته باشم. البته باز هم لطف خدا بوده و اعتمادی که کادر فنی داشتند باعث شد زودتر این اتفاق بیفتد و از آنها ممنونم.

*وقتی شما آن بازی پایاپای را مقابل الهلال انجام دادید خیلی‌ها گفتند پرسپولیس می‌تواند الهلال را شکست دهد اما آنها شکست تلخی خوردند. نظر خودت در این‌باره چیست؟

واقعیتش آن روز و در آن شرایط ما بازی خوبی انجام دادیم. بچه‌ها تلاش کردند و می‌توانستیم پیروز شویم ولی یک مقدار بدشانس بودیم و نشد این اتفاق بیفتد. نکته مهم این بود که ثابت شد الهلال خیلی بهتر از استقلال نبود. الهلال در بازی با پرسپولیس همان تیم و همان ترکیب مقابل ما بود اما ما بدشانس بودیم که برنده بازی نشدیم.

*امسال هدفت چیست؟

هدف شخصی‌ام را نگویم بهتر است. اما هدف کلی‌ام که همه بازیکنان استقلال به آن فکر می‌کنند و برایش می‌جنگیم قهرمانی است.

*گویا در چند پست بازی می‌کنی. پست اصلی‌ات چیست؟

من هر جا که کادر فنی صلاح بداند بازی می‌کنم. یعنی هم وینگر می‌توانم بازی کنم هم پشت مهاجم. تنها جایی که تا حالا بازی نکردم مهاجم نوک بوده است. اما مهاجم سایه، وینگر، هافبک وسط و... بازی کردم.

*چرا همراه تیم ملی امید به مسابقات نرفتی؟

واقعیتش نمی‌دانم. شاید صلاح این بوده که نروم. آقامهدی مهدوی‌کیا و آقافرهاد مجیدی اینطور صلاح دیدند و من هم اطاعت کردم.

*گویا بخشی از مبلغ قراردادتان را گرفته‌اید درست است؟

بله، ما یک واریزی داشتیم.

کد خبر 634723
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha