حسین سلطان‌زاده: رئیس جامعه تورگردانان با اعلام اینکه وضعیت تورهای ورودی به وضعیت مطلوب نزدیک‌تر می‌شود، گفت: این افزایش به دلیل نبود امکانات لازم، در آینده نگران‌کننده خواهد شد

ابراهیم پورفرج، وضعیت تورهای ورودی امسال را نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر ارزیابی کرد و افزود: هنوز آماری از میزان حضور گردشگران در ایران و در 6 ماه گذشته از سال تهیه نشده، اما براساس شواهد این تعداد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است.

وی تصریح کرد: با آغاز مهر و آبان و شروع شدن فصل جدید سفر به ایران، می‌توان انتظار داشت میزان گردشگران ورودی به ایران نیز افزایش یابد.

پورفرج، علت رونق گردشگری ورودی در ایران را علاقه توریست‌ها دانست و ادامه داد: بعضی از بازارهای ما همچون ایتالیا پس از 11 سپتامبر به‌شدت افت کرده بود، اما اکنون با فعالیت بیشتر تورگردان‌ها، تلاش برای جذب گردشگران ایتالیایی نتیجه داده است.

او علت دیگر افزایش گردشگران در ایران را نتیجه معکوس تبلیغات منفی علیه ایران در سطح بین‌المللی و همچنین ماهیت صلح‌جویانه ایران دانست.

رئیس جامعه تورگردانان اما افزایش تورها در آینده را کمی نگران‌کننده عنوان کرد و یادآور شد: امکانات ما از نظر اقامت و حمل‌و‌نقل به هیچ وجه مطلوب نیست.

اگر هم قرار باشد روند توسعه گردشگری در سال‌های آینده افزایش یابد نگرانی‌ها بیشتر نیز می‌شود.

او با بیان اینکه سازمان‌های مرتبط در زمینه ساخت هتل سختگیری می‌کنند، خاطرنشان ساخت: توسعه گردشگری نیازمند ارائه خدمات استاندارد و مطلوب در بخش‌هایی مانند حمل‌ونقل و اقامت است؛ در حالی‌که افزایش گردشگران در ایران نقص‌های گردشگری ما در این بخش‌ها را نمایان‌تر می‌کند.

پورفرج یادآور شد: اگر توریستی بیاید و خدمات مطلوب را نبیند، نتایج بسیار نامطلوبی بر گردشگری ایران وارد خواهد شد.

قیمت نمایشگاه‌های خارجی برای تورگردانان افزایش نمی‌یابد

رئیس جامعه تورگردانان، همچنین اعلام کرد: ابتدای سال‌جاری، ستاد تبلیغات سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری، هزینه‌های حضور تورگردانان در نمایشگاه‌های خارجی را افزایش قابل‌توجهی داده و از یک میلیون تومان به حدود 5 میلیون تومان رسانده بود.

پورفرج  با بیان اینکه شرایط به‌گونه‌ای نیست که آژانس‌ها بتوانند از عهده این هزینه‌ها برآیند، اضافه کرد: سازمان نیز در زمینه بودجه‌های خود دارای مشکلات و محدودیت‌هایی است و براساس توافق، تعداد نمایشگاه‌هایی که امسال ایران در آنها حاضر می‌شود، از 28 نمایشگاه به 15 عدد کاهش می‌یابد.

او تاکید کرد: این کاهش حضور در نهایت باعث بالارفتن کیفیت کار غرفه ایران نیز خواهد شد.
رئیس جامعه تورگردانان، اضافه کرد: سازمان میراث‌فرهنگی، نزدیک 70درصد هزینه‌های برگزاری نمایشگاه‌ها را تقبل می‌کند که قابل توجه است.

پورفرج یادآور شد: عمده نمایشگاه‌های انتخاب شده از بازارهای هدف ایران هستند و حضور در آنها توانسته و می‌تواند به رشد گردشگری ورودی کشور منجر شود.

به گفته او، نمایشگاه‌هایی همچون جاتا، برلین، میلان، فیتور، مسکو، چین و مالزی ازجمله این نمایشگاه‌ها هستند.

کد خبر 63463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز