معاون شهردار تهران گفت: شهردار همه معاونان را ملزم کرده که فرایندهای خدمات‌‍رسانی به مردم شناسایی و بلافاصله هوشمند شود تا تهران به یک شهر هوشمند تبدیل شود.

لطف‌الله فروزنده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهر، لطف‌الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران درباره روند هوشمندسازی در شهر تهران و برنامه مدیریت جدید شهری برای این بخش توضیح داد: امروزه با توسعه تکنولوژی، مدیریت و اداره یک مجموعه مانند شهر بدون نگاه هوشمند امکان‌پذیر نیست و باید به سمت شکل‌دهی شهر هوشمند حرکت کرد.

وی هوشمندسازی را سبب خدمت ‌گرفتن آسان‌تر شهروندان، ایجاد شفافیت، افزایش سرعت ارائه خدمات و عمق و کیفیت خدمات ارایه شده شهرداری به شهروندان عنوان کرد و گفت: راهبرد و رویکرد اصلی شهرداری تهران هوشمندسازی است و مهم‌ترین محور برنامه‌های شهردار جدید هم هوشمندی شهر است. به طوری که شهردار تهران الزام کرده که در خود شهرداری هوشمندسازی را پیاده و براساس آن خدمت‌رسانی به شهروندان شود.

فروزنده ادامه داد: شهروندانی که کم و بیش با فضای مجازی آشنا هستند از «تهران من» استفاده می‌کنند. از طرف دیگر بسیاری از خدمات شهرداری غیرحضوری و الکترونیک شده است و تا جایی که می‌توان باید خدمات را به صورت الکترونیک ارایه و حضور فیزیکی را کم کرد. چرا که این اقدام تاثیر زیادی روی ترافیک، صرفه‌جویی در وقت و ... دارد و خدمات هم شفاف می‌شود.  

معاون شهردار تهران با بیان اینکه رویکرد هوشمندسازی به طور جدی در شهرداری دنبال می‌شود، گفت: خوشبختانه شهردار تهران همه معاونان را ملزم کرده که در نخستین گام فرایندهای خدمات رسانی به مردم شناسایی و در گام دوم هم بلافاصله هوشمند شود که با برنامه زمان‌بندی که در اسناد بالادستی پیش‌بینی شده، تهران به یک شهر هوشمند تبدیل شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به خدمت‌رسانی هوشمند در شهرداری بیان کرد: تصمیم‌گیری در شهرداری و مدیریت شهر باید بر مبنای آمار باشد که خود، مبنای برنامه‌ریزی است و حتما بخش‌های مختلف منابع انسانی باید سرآمد این کار باشند و تعامل جدی با رصدخانه شهری تهران داشته باشند. سایر معاونت‌ها هم از این امر مستثنا نیستند.

فروزنده گفت: باید از این ظرفیت بالایی که ایجاد شده استفاده کنیم و هرجا نقص و اشکالی وجود داشته باشد که به سمت هوشمند کردن نرفتیم، دنبال کنیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: درواقع تحول را باید در شهرداری آغاز و شهرداری متحول را برای خدمت‌رسانی به شهروندان آماده کرد.  

کد خبر 634611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha