رئیس هیات‌مدیره نظام پرستاری تهران گفت: هنوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به پرستاران آغاز نشده است.

کرونا در ایران - پرستار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، آرمین زارعیان رئیس هیات‌مدیره نظام پرستاری تهران در خصوص وضعیت ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر پرستاران بر اثر این بیماری بعد از تزریق ۲ دوز واکسن گفت: خوشبختانه بیشتر پرستاران ۲ دوز واکسن را تزریق کرده اند و از این رو آمار فوت آن‌ها بر اثر این بیماری بسیار پایین است و به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. همچنین تعداد مبتلایان بین پرستاران بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد، این است که ۶ ماه از تزریق دوز دوم واکسن به پرستاران سپری شده و از این رو سطح ایمنی بدن آن‌ها در مقابل این بیماری رو به کاهش است و به همین دلیل در حال حاضر کادر درمان و به ویژه پرستاران باید دوز یادآور را دریافت کنند

زارعیان تاکید کرد: ما به‌جد هم از طریق وزارت بهداشت و هم به واسطه دانشگاه علوم پزشکی پیگیر این موضوع هستیم و همچنین اگر نیاز باشد از طریق مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس هیات‌مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی و اصلی این هیات‌مدیره این است که پرستاران تهرانی حتما باید دوز سوم واکسن را مطابق پروتکل دریافت نمایند، افزود: اگر غیر از این باشد، با توجه به اینکه احتمال وقوع پیک ششم وجود دارد، ما با افزایش احتمال ابتلای پرستاران به این بیماری و شهادتشان مواجه می‌شویم.

وی یادآور شد: این در حالی است که مردم دیگر ظرفیت یک پیک دیگر ندارند و اگر پرستاران به دلیل ابتلا به کرونا که ممکن است به دلیل عدم تزریق دوز سوم به آن‌ها رخ دهد، از چرخه مراقبت خارج شوند، مردم نمی‌توانند از خدمات پرستاری بهرمنده شوند. 

زارعیان هشدار داد: من این موضوع را یک تهدید جدی تلقی می‌کنم و تقاضای من از مسئولین این است که در اولین فرصت ممکن به تزریق دوز سوم واکسن کرونا به پرستاران که بر اساس پروتکل آسترازنکا، پاستوکووک و یا هر واکسن دیگری است، اقدام کنند تا در این خصوص با مشکلی مواجه نشویم.
 
وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند درصد از پرستاران دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، توضیح داد: هنوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا به پرستاران آغاز نشده و وزارت بهداشت تاکنون سهمیه‌ای را برای ما در نظر نگرفته است. 

رئیس هیات‌مدیره نظام پرستاری تهران گفت: البته ما در سازمان در حال پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد. ما از لحاظ تامین واکسن با مشکلی مواجه نیستیم و باید سازوکاری برای پیشبرد سریع تمهیدات اجرایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 634506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha