استاندار تهران از احتمال تغییر در ساعت اجرای طرح ترافیک پایتخت در صورت کاهش نگرانی‌ها از شیوع کرونا خبر داد.

طرح ترافیک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، از زمان شیوع کرونا در کشور ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک در تهران نیز مورد توجه قرار گرفته و سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و لغو و اجرای دوباره طرح، تصمیم بر آن شد تا ساعات اجرای طرح ترافیک در تهران کاهش پیدا کند و با آغاز در ساعت ۸:۳۰ در ساعت ۱۶ به پایان برسد.

نگرانی از رسیدن آلودگی هوا در تهران به وضعیت هشدار

حالا در شرایطی که دورکاری‌ها لغو شده و بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها نیز به تدریج در حال اجراست، ترافیک و آلودگی هوا به یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی در شهر تهران بدل شده و این نگرانی وجود دارد که با عادی شدن فعالیت‌ها، آلودگی هوا در شهر تهران به وضعیت هشدار برسد.

ترافیک در تهران به وضعیت هشدار رسیده

وضعیت ترافیک هم از ابتدای مهر به وضعیت هشدار رسیده و حتی پلیس و شورای شهر تهران نیز نسبت به این موضوع ورود کردند. در این شرایط این مساله وجود دارد که تکلیف اجرای طرح ترافیک در تهران چگونه خواهد بود و آیا در شرایطی که همه چیز به حالت عادی بازگشته، ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نیز به ساعات قبلی و عادی خود بازخواهد گشت یا خیر؟ موضوعی که استاندار تهران به آن پاسخ داده است.

تغییر ساعت طرح ترافیک تهران در گرو وضعیت کرونا 

محسن منصوری، استاندار تهران در مورد تغییر طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا و بازگشت به ساعت قبل گفت:‌ موضوع طرح ترافیک صرفا تابع آلودگی هوا نیست و مولفه‌های دیگری از جمله کرونا هم در آن دخیل است. تغییر در ساعت این طرح نیز در پی تغییر ساعات کاری و ملاحظات دیگر اعمال شده بود. 

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر نیز برای تغییر در ساعت و نحوه اجرای طرح ترافیک نباید تک‌مؤلفه‌ای تصمیم گرفت، تصریح کرد:‌ ابتدا باید میزان کاهش کرونا را بررسی کنیم و سپس در این مورد تصمیم‌گیری شود. 

استاندار تهران ادامه داد: اخیرا نیز در این مورد در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد، اما تصمیمی گرفته نشد و باید دید که در آینده چه تصمیمی در مورد آن اتخاذ خواهد شد. 

منصوری در مورد این‌که آیا با کاهش نگرانی از کرونا ساعت اجرای طرح ترافیک نیز به حالت اولیه خود بازخواهد گشت، گفت: اگر مؤلفه کرونا در تصمیم‌گیری درباره طرح ترافیک حذف شده و نگرانی در مورد آن کاهش پیدا کند با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امکان تجدید نظر در این خصوص وجود دارد.
 

کد خبر 634374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرحسینی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    4 0
    باسلام واقعاکروناچیزی بدی بودولی به مافهمانداگرشماساعت طرح را۷بگذاریدمردم صبح باماشین میروندسرکارانوقت درسته بعضیهاازهمان ساعت ۳یا۴یا۵تعطیل میکنندولی به ناچارمجبورهستن بمانندساعت ۷انوقت چه حجمه ترافیکی درست میشه ولی اینطورحداقل باعث میشه ساعت ۸خیابانهاخلوت بشن ولی قبلا مگه یادتان نیست طرافیک خیابانهاتاساعت ۱۲نیما شب طول میکشیدپس خواهشاحداقل به لطف کروناخیانت نکنید