مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

ممکن است فکر کنید که ماشین لباسشویی به تمیزکاری احتیاج ندارد ، زیرا این دستگاه ها خود در حین شستشوی لباس ها تمیز می شوند . اما این دستگاه ها به دلیل تجمع مواد معدنی  ، کپک ، بقایای مواد شوینده و مواد معدنی حاصل از آب سخت می توانند کثیف شوند و  برای عملکرد بهینه نیاز به تمیز کاری عمیق و منظم دارند.

تمیز کردن ماشین لباسشویی با مواد طبیعی.jpg

تمیز کردن ماشین لباسشویی بسیار آسان بوده و تنها نیاز است چند مرحله ساده را انجام دهید و برای این کار از محصولات خانگی مانند جوش شیرین و سرکه ، که می توانند به تجزیه هرگونه کف صابون و مواد شوینده و رسوبات موجود در آب سخت کمک کنند، استفاده کنید. روند تمیز کردن ماشین های لباسشویی هایی که درب آنها از بالا و یا جلو باز می شود کمی متفاوت است و لازم است قبل از انتخاب روش تمیز کردن به نوع دستگاه خود توجه کنید.

چگونه متوجه شویم که زمان تمیز کردن ماشین لباسشویی فرا رسیده است؟

به طور کلی لازم است ماهیانه یکبار دیگ و قسمت های بیرونی ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید تا بتوانید باعث عملکرد بهینه دستگاه خود شوید. اما اگر در مکانی زندگی می کنید که آب و هوای گرم و مرطوب دارد و تجمع کپک ها در آن آسان است ، اگر آب در محل زندگی شما سختی دارد و می ‌تواند رسوبات معدنی بر جای بگذارد و همچنین اگر ماشین لباسشویی خود را برای شستشوی لباس ها بیشتر از دو بار در هفته روشن می کنید ، نیاز است که دستگاه را بیشتر تمیز کنید.
در صورتی که پس از بارگیری زیاد لباس ها و شستشوی آنها در ماشین لباسشویی متوجه باقی ماندن لکه های مواد شوینده بر روی لباس ها شدید یا پس از شستشوی لباس ها ، لباس های تمیز بوی بدی می دهند باید دستگاه خود را تمیز کنید .

تفاوت ماشین های لباسشویی که درب آنها از بالای دستگاه باز می شوند با دستگاه هایی که درب آنها در جلوی دستگاه قرار دارد چیست؟

تفاوت اصلی بین ماشین های لباسشویی درب از بالا و درب از جلو در نحوه باز شدن درب دستگاه می باشد. در صورتی که درب ماشین لباسشویی شما از بالا باز می شود بدان معنا است که هنگام باز کردن درب دستگاه ، آب از آن خارج نمی شود ، اما دستگاه هایی که درب آنها در جلوی دستگاه قرار دارند در صورتی که اواسط چرخه شستشو درب آن‌ها را باز کنید آب از دستگاه به بیرون سرازیر می شود و به همین دلیل روند تمیز کردن آنها با یکدیگر تفاوت دارد.
تفاوت دیگر این دو نوع ماشین لباسشویی در محلی است که مواد شوینده در آن قرار می گیرد. در ماشین های لباسشویی درب از بالا ، ممکن است جای مخصوصی برای ریختن مواد شوینده وجود نداشته باشد و شما مجبور باشید که این مواد را به صورت مستقیم بر روی لباس ها بریزید .
بنابراین برای تمیز کردن دستگاه نیز می توانید مقداری سرکه گرم را در داخل لگن دستگاه به صورت مستقیم بریزید. اما ماشین‌های لباسشویی بار از جلو دارای یک مهر و موم لاستیکی دور درب دستگاه هستند که از نشت آب در چرخه شستشو جلوگیری می کند و همچنین مواد شوینده ، پرز و موها را  می گیرد . بنابراین باید هنگام تمیز کردن دیگ این دستگاه ها درب دستگاه و مهر و موم لاستیکی دور آن را با دقت تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن دیگ در دستگاه های بار از بالا به یک پیمانه سرکه سفید و یک فنجان جوش شیرین نیاز دارید. برای این کار ابتدا دستگاه را به صورت خالی روشن کرده و پس از آبگیری یک چهارم پیمانه سرکه سفید را مستقیماً به آب داغ اضافه کنید و بگذارید دستگاه به مدت یک دقیقه با سرکه سفید کار کند ، پس از یک دقیقه درب  ماشین لباسشویی را باز کنید تا چرخه متوقف شود. سپس بگذارید تا آب و سرکه به مدت یک ساعت درون ماشین لباسشویی باقی بمانند.
در حین انتظار برای به پایان رسیدن یک ساعت ، می توانید قسمت های بیرونی دستگاه را به پارچه آغشته به سرکه تمیز کنید. پس از گذشت یک ساعت باید درب  ماشین لباسشویی را بسته و اجازه دهید چرخه شستشو کامل شود.
سپس همین مراحل را با یک فنجان جوش شیرین به جای استفاده از سرکه تکرار کنید .

نحوه تمیز کردن دیگ ماشین های لباسشویی بار از جلو

مقداری سرکه سفید را به قسمتی که نرم کننده و سفید کننده پارچه را در آن می ریزید ، اضافه کنید و باقی مانده سرکه را مستقیماً به داخل ماشین لباسشویی اضافه کنید. چرخه شستشو را بر روی طولانی ترین و گرم ترین حالت ممکن انتخاب کنید. سپس در حین اینکه منتظر هستید تا چرخه شستشو به پایان برسد ، قسمت های بیرونی دستگاه را کاملاً با یک پارچه آغشته شده به سرکه سفید تمیز کنید.
پس از به پایان رسیدن چرخه شستشوی دستگاه ، دوباره مراحل فوق را با یک فنجان جوش شیرین انجام دهید و پس از پایان چرخه شستشو مهر و موم لاستیکی درب دستگاه را توسط سرکه و یک مسواک تمیز کنید در انتها درب ماشین لباسشویی را نیمه باز بگذارید تا داخل لگن دستگاه کاملاً خشک شده و از تشکیل کپک جلوگیری شود.

ماهان سرویس : مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در کرج

ماشین لباسشویی به دلیل عمکلکردی که دارد در معرض خرابی و استهلاک دائم است . چنانچه ساکن استان البرز هستید ، برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی خود می توانید از خدمات ماهان سرویس بهره ببرید. تعمیر لباسشویی ال جی در کرج  ، تعمیر ماشین لباسشویی کنوود در کرج و تعمیر ماشین لباسشویی کندی در کرج از جمله خدمات ماهان سرویس است .

ماهان سرویس : 09353001695 – 34644364 (026)
www.arvandoxin.com

کد خبر 634122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha