یک جاسوس سابق عربستانی از اعزام جوخه مرگ برای ترور خود خبر داد.

مقام سابق اطلاعات سعودی - الجابري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس۲۴، یک جاسوس سابق سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکا، مدعی شد که ولیعهد سعودی یک جوخه مرگ برای ترور او فرستاده است.

سعد الجابری، که سابقا جاسوس ارشد و رابط گفتگو بین سرویس‌های اطلاعاتی پادشاهی و دولت‌های غربی بود، در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی ۶۰ دقیقه در شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت که پس از فرار از عربستان در سال ۲۰۱۷ هدف ترور ولیعهد این کشور قرار گرفته است. 

الجابری گفت که یکی از دوستانش در سرویس اطلاعاتی خاورمیانه به او هشدار داد که ممکن است با سرنوشتی مشابه جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی مواجه شود؛ خاشقچی پس از حضور در کنسولگری عربستان در استانبول توسط یک جوخه مرگ مرتبط با ریاض در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.

الجابری گفت: «اخطاری که من دریافت کردم این بود که در مجاورت هیچ یک از ماموریت‌های عربستان در کانادا پیدایم هم نشود! به کنسولگری یا سفارت هم نروم زیرا در صدر لیست هستم.»

این جاسوس سابق افزود تیم ترور او که در اکتبر ۲۰۱۸ وارد کانادا شد به سرعت و به دلیل حمل اقلام مشکوک و دروغگویی به ماموران امنیتی این کشور اخراج شدند.

جاسوس سعودی: ممکن بود به سرنوشت خاشقچی دچار شوم
الجابری و پسرش عمر در بوستون آمریکا- ۲۰۱۶

اگرچه مدعیات این فرد تایید نشده و وزارت خارجه کانادا نیز واکنشی نداشته اما مقامات کانادایی به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفتند که از حوادثی که در آن بازیگران خارجی تلاش کرده‌اند کسانی که در کانادا زندگی می‌کنند را تهدید کنند، آگاه هستند و این تهدیدها را «کاملا غیرقابل قبول» توصیف کردند.

این مقام سابق اطلاعات سعودی گفت که مزدوران این گروه که به «جوخه ببر» معروف است از قاتلانی تشکیل شده که توسط شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، دستور می‌گیرند تا امور مربوط به «قتل‌های فراقانونی، تجاوز جنسی و شکنجه» را انجام دهند.

وی همچنین گفت که دو فرزند از هشت فرزندش توسط مقامات سعودی به تلافی فرار وی از این پادشاهی بازداشت شده‌اند و در همین راستا از بایدن، رئیس جمهور آمریکا درخواست کمک کرد.

او گفت: «من اینجا هستم تا زنگ خطر یک روان‌پریش قاتل را در خاورمیانه به صدا درآورم؛ او با منابع بی‌پایانی که در اختیار دارد تهدیدی برای مردمش، آمریکایی‌ها و کره زمین است.»

کد خبر 633942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha