مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی گیلان از رفع تصرف یک هکتار و نیم از عرصه های جنگلی شلش‌دره شهرستان فومن خبر داد.

منابع طبیعی

«محمد قربانی لرد» با بیان اینکه این عرصه جنگلی در دو مرحله از دست متصرفان محلی منطقه شلش‌دره آلیان فومن آزادسازی شد، به همشهری آنلاین افزود: این عرصه یک هکتار و نیمی به وسیله سیم خاردار و پرچین توسط دو نفر از اهالی محلی به منظور قطع درختان و تبدیل به زمین کشاورزی محصور شده بود که در یک مرحله یک هکتار و در مرحله دیگر ۵ هزار متر مربع رها سازی انجام شد.

قربانی لرد با تاکید به اینکه متصرفین محلی در ابتدا با پرچین کردن عرصه اقدام به قطع درختان و سپس با تبدیل به زمین کشاورزی، آن را برای ساخت و ساز به غیر بومیان می‌فروشند افزود: منطقه آلیان فومن به شدت مورد توجه خریداران غیر بومی قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی گیلان اضافه کرد: طی ۶ ماهه گذشته در شهرستان فومن، ۱۰۰ فقره پرونده رفع تصرف و خلع ید از عرصه های جنگلی و مرتعی داشتیم که منجر به آزاد سازی ۲۴ هکتار ازعرصه های منابع طبیعی از دست متصرفین شد. بیشترین گونه‌های درختی در این تصرفات که قطع و مورد قاچاق چوب قرار می‌گیرند شامل گونه های توسکا و ممرز بوده است.

وی افزود: شهرستان فومن دارای حدود ۶۷ هزار هکتار اراضی ملی شامل ۵۵ هزار هکتار اراضی جنگلی و ۷ هزار هکتار اراضی مرتعی است.

کد خبر 633931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha