مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

نخستین دوره برداشت میگو در منطقه گوردیم شهرستان کنارک طی مراسمی با حضور مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، فرماندارکنارک، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات و مدیرکل شیلات استان انجام شد.

مراسم برداشت میگو در گوردیم کنارک

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در این مراسم  گفت: شرکت کشت و صنعت مکران در راستای منویات مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران، این طرح را عملیاتی کرده و به طور مستمر در حال تکمیل فازهای متعدد کاری است که قسمتی از این طرح عظیم زنجیره کامل تکثیر و پرورش میگو شامل یک واحد مرکز تکثیر، سه فاز مزارع پرورشی با سطح زیر کشت ۵۰۰ هکتار به انضمام واحدهای نوزادگاهی (نرسری)، کارخانه خوراک میگو و کارخانه بسته بندی میگو است.

مهدی حسینی تصریح کرد: در سال جاری به صورت آزمایشی با موافقت سازمان دامپزشکی کشور از ۱۵ تیرماه در سطح واحدهای نوزادگاهی بامیزان ۲ میلیون قطعه پست لارو آغاز به فعالیت کرده است.

حسینی اظهار کرد: اداره دامپزشکی شهرستان کنارک در طول این مدت نسبت به اعمال نظارت‌های بهداشتی اقدام کرد و در پایان پرورش، میگوهایی با متوسط وزن ۱۸ گرم برداشت و حداکثر وزن ۲۵ گرم نیز ثبت شد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در این طرح روش‌های نوین پرورش میگو در دنیا شامل استخرهای ترسیب و ذخیره آب((Reservior برای هرمزرعه، تخلیه مرکزی استخرها، سالم‌سازی پساب خروجی مزارع اجرایی شده است و براساس برنامه شرکت مذکور در سال زراعی جدید  پرورش در سطح استخرهای پرورشی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از استان‌های شاخص و دارای ظرفیت قابل توجه در امر تکثیر و پرورش میگو است، به طوری که میزان کل مناطق مستعد پرورش میگو در استان بیش از ۳۶ هزار هکتار است و استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها باعث ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیر نفتی کشور می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: برای احداث و راه اندازی این طرح سرمایه ای حدود ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

کد خبر 633878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha