مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
۰ نفر

ریزش دیواره خاکی موجب فوت ۴ کودک در روستای بنواسحاق بازار بخش پیرسهراب شهرستان چابهار شد. در این حادثه ۳ کودک دیگر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

ریزش دیوار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، فرماندار چابهار گفت: ریزش دیواره خاکی موجب فوت شدن ۴ کودک در روستای بنو اسحاق بازار بخش پیرسهراب شد و در این حادثه ۳ کودک دیگر نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

رحمدل بامری افزود: گودی ایجادشده طی دو هفته گذشته توسط اهالی روستا بنو اسحاق بازار برای خاک‌برداری و ساختن خانه به روستا ایجاد شده بود. متأسفانه کودکان طی چند روز در این محل بازی می‌کردند که این اتفاق باعث ریزش دیواره خاکی و زیر آوار رفتن ۷ کودک شد. از این تعداد ۴ کودک جان باختند و ۳ کودک هم به بیمارستان چابهار منتقل شدند که تحت درمان و مراقبت‌های ویژه هستند و حال‌شان مساعد است.

وی افزود: ابعاد و چگونگی این حادثه تلخ و دلخراش برای اقدامات مقتضی و لازم تحت بررسی است تا در آینده شاهد حوادث ناگوار دیگری از این دست نباشیم. همچنین سن کودکان فوت شده کمتر از ۱۳ سال بوده است.

دستور اعزام تیم حقیقت‌یاب فوت ۴ کودک

همچنین به گزارش ایرنا، در پی درگذشت ۴ کودک چابهاری، نمایندگان تام‌الاختیار استاندار سیستان و بلوچستان با عنوان تیم حقیقت‌یاب به منظور بررسی ابعاد حادثه فوت ۴ کودک روستای بنو اسحاق بازار بخش پیرسهراب شهرستان چابهار عازم این شهرستان شدند.

با تاکید وزیر کشور و به دستور صریح حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، علیرضا شهرکی مدیرکل مدیریت بحران و غلامرضا گنجی مدیر کل بازرسی استانداری به عنوان نمایندگان تام الاختیار استاندار برای بررسی ابعاد حادثه ریزش دیوار که منجر به فوت 4 کودک روستای بنو اسحاق بازار از توابع بخش پیرسهراب شهرستان چابهار شده بود، عازم این شهرستان شدند.

 استاندار در دستوری صریح مدیران کل مدیریت بحران و بازرسی استانداری را مامور کرده با حضور میدانی در محل وقوع حادثه ضمن عیادت از مصدومان و همدردی با خانواده‌های داغدار گزارش کامل و جامع از چگونگی وقوع این حادثه را تهیه و ارائه کنند.

پیام تسلیت سرپرست وزارت آموزش و پرورش  

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پی حادثه ناگوار «روستای بنواسحاق بازار» چابهار و درگذشت ۴ کودک دانش آموز در این حادثه، پیام تسلیتی صادر کرد. علیرضا کاظمی در این پیام نوشت: «حادثه تلخ و ناگوار ریزش دیواره خاکی در «روستای بنو اسحاق بازار» از توابع بخش پیر سهراب چابهار که در هنگام بازی کودکان منجر به درگذشت ۴کودک دانش آموز این نوگلان فقید و مصدومیت تعدادی کودک دانش آموز دیگر گردید، موجب تأثر شدید و اندوه فراوان گردید.

اینجانب ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و همکارانم در آموزش و پرورش آن منطقه، با آرزوی سلامتی مصدومین، علو درجات را برای این فرشتگان پاک آسمانی خواهانم.

ایمنی در بازی و فعالیت‌های فوق برنامه و تفریحی حتی در خارج از ساعات آموزشی از جمله راهبردهایی است که همواره مورد تأکید تمام ارکان وزارت آموزش و پرورش بوده و هست.

امیدوارم با تدبیر خانواده‌ها و ایفای نقش درست و بهنگام دست اندرکاران دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه و مدیرکل آموزش و پرورش استان مأمور رسیدگی مستقیم و کامل به این موضوع و تسلای بازماندگان و مصدومین و نماینده تام الاختیار اینجانب هستند.»

کد خبر 633873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha