دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه زمین‌لرزه‌های بزرگ‌تر از ۲.۵ ریشتر در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده، از ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۴ هزار و ۸۷۲ نفر از زلزله‌زدگان خبر داد.

زلزله قوچان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به امدادرسانی جمعیت هلال احمر به شهروندان زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۵۴۱ زمین‌لرزه بالای ۲.۵ ریشتر در کشور به وقوع پیوست که از این تعداد ۷۴ زمین‌لرزه بالای ۴ ریشتر قدرت داشتند. در این بازه زمانی بزرگ‌ترین زمین لرزه با قدرت ۵.۹ ریشتر در استان بوشهر رخ داد. با این وجود تعداد زمین لرزه های بالای ۲.۵ ریشتر ۵۲ فقره کم‌تر نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

وی افزود: در زمین لرزه‌های رخ‌داده در ۶ ماه نخست امسال به ۵ هزار و ۳۷۹ نفر امدادرسانی شد و ۴ هزار و ۸۷۲ نفر از آسیب دیدگان نیز اسکان اضطراری داده شدند. در این بازه زمانی ماموریت ها در حوزه زمین لرزه های بالای ۴ ریشتر با ۱۰ درصد کاهش مواجه شده که ناشی از تبعات کم‌تر زمین‌لرزه‌ها بوده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۱۲۰۲ دستگاه چادر، ۱۵۳ تخته پتو، ۲۲۴ تخته موکت، ۹۵ شعله والور، ۴۳۸ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۷۰۵ بسته غذایی و ۱۸۱۰ قوطی کنسرو در میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

قوسیان مقدم با اشاره به تلاش شبانه‌روزی امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر در خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان از زلزله در شهرستان اندیکا که در هفتمین ماه از سال جاری رقم خورد، گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۵۳ خانوار مورد ارزیابی تیم‌های جمعیت هلال‌احمر قرار گرفته ‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۸۳ خانوار در حوزه استحفاظی شهرستان اندیکا و ۷۰ خانوار در حوزه استحفاظی شهرستان ایذه هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۶ هزار و ۱۷۲ نفر نیز امدادرسانی شده و اقلام موردنیاز زیستی، غذایی و بهداشتی دریافت کرده‌اند و تلاش ها تا رفع کامل مشکلات مردم این منطقه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 633850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha