کره جنوبی می‌گوید به هدفش برای واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت ۵۲ میلیون نفری‌اش رسیده است و به این ترتیب راه برای بازگشت برنامه‌ریزی‌شده به وضعیت عادی از ماه آینده در این کشور گشوده می‌شود.

South Korea

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کره جنوبی که کارزار واکسیناسیونش را در اواخر ماه فوریه (اسفند) آغاز کرد و در آغاز به علت کمبود واکسن و تاخیرها واردات محموله‌های آن این کارزار به کندی پیش می‌رفت. اما این کشور بعد توانست با افزایش واردات واکسن و پذیرش نسبتا بالای مردم برای واکسیناسیون از کشورهای دیگر از جمله آمریکا که واکسیناسیونشان را زودتر شروع کرده بودند، جلو بیفتد.

کوون دئوک- چئول، وزیر بهداشت کره جنوبی هفته پیش اعلام کرد که دولت بازگشت تدریجی به فعالیت‌های عادی را از اول نوامبر (۱۰ آبان) شروع خواهد کرد، در حالی‌که قبلا این تغییر برای میانه ماه نوامبر برنامه‌ریزی شده بود.

«مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره» (KDCA) در بیانیه‌ای در این باره گفت: «به علت انتشار سویه‌ی بسیار واگیر دلتا پایان دادن به این پاندمی با رسیدن به ایمنی جمعی ناممکن است.»

«اما رسیدن به هدف واکسیناسیون ۷۰ درصدی به معنای کاهش موارد شدید و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا و پیش‌شرط مهمی برای گذر به سوی بازیابی تدریجی زندگی روزانه ما است.»

کره جنوبی به طور عمدتا موفقی توانسته است بدون اعمال قرنطینه‌ عمومی یا «لاک‌داون» آنچنانکه در  بخش‌های دیگر جهان اعمال شد، با تکیه بر آزمایش و ردیابی گسترده بیماران پاندمی کرونا را در این کشور مهار کند.

اما کره جنوبی نیز در مهار کردن موج چهارم کووید-۱۹ که در تابستان در این کشور رخ داد، دچار مشکل شد و در ماه گذشته برای نخستین بار شمار موارد عفونت روزانه در این کشور به ۳۰۰۰ مورد رسید، گرچه شمار موارد بحرانی و مرگ ناشی از کرونا در این کشور کمتر بود.

کد خبر 633819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha