رییس جمهوری گفت: ورزش پهلوانی ما با یاد خدا و توجه به مبدا هستی عجین شده است، وقتی مرشد اشعار توحیدی می خواند انسان را به یاد خدا و اولیا خدا می اندازد.

رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه در آئین اهدای بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۰ و تجلیل از مدال آوران المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت:  از مربیانی که این امکان را فراهم کردند تا جوانان عزیزمان بر سکوی قهرمانی قرار بگیرند و سرود مقدس جمهوری اسلامی نواخته و پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته شود تشکر می کنم.

رییس جمهور اضافه کرد: از همه کسانی که دل مردم را شاد  و تبسم را بر لبان زن و مرد این کشور نشاندند تشکر می کنم . آنهایی  که نام ایران اسلامی را در جهان بلند کردید و افتخار آفریدید .

 ابراهیم رئیسی به ورزشگاه آزادی رفت

وی با تشکر از دست اندرکاران بازی های المپیک توکیو گفت: از وزیر ورزش و جوانان و همکاران وی  که  زمینه قهرمانی و پهلوانی ورزشکاران کشور  را فراهم کردند تقدیر و تشکر می کنم.

رییس قوه مجریه با اشاره به انجام ورزش های پهلوانی گفت: ورزشی که امروز در صحنه دیدیم بیش از ۳ هزار سال و برخی نوشتند  چهار هزار سال در کشور ما قدمت دارد، لیکن بعد از اسلام این ورزش با آیین، دعا ، نیایش ،توسل و تضرع در خانه حضرت حق و اولیا دین همراه شد.

آیت الله رییسی اضافه کرد: ورزش پهلوانی ما با یاد خدا و توجه به مبدا هستی عجین شده است. وقتی مرشد اشعار توحیدی می خواند انسان را به یاد خدا و اولیا خدا می اندازد و اینکه  باید با پهلوانی فتوت و مردانگی داشت. باید همراه با جوارح، جانها نیز یاد خدا باشد و بداند تمام این قدرت و توانایی از آن خداست.

وی تصریح کرد: این ورزش پهلوانی  ما با مفاهیم عالیه عبادی و بندگی خدا، مراقبت، فتوت و مردانگی، توجه به ضعفا، توجه به دیگران همراه است و این دگر خواهی در پرتو خدا خواهی ارزشمند است.

رییس جمهوری افزود: باید ورزش پهلوانی تقویت در کشور شود. همراه با ورزش پهلوانی قهرمانان مدال‌آور در کشور باید حمایت شوند. کشور ما ظرفیت زیادی دارد و جوانان برومندی دارد که می توانند نام آور شوند.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه باید به ورزش حرفه‌ای توجه شود گفت: ورزش همگانی  در کشور باید گسترش پیدا شود. بدون تردید یکی از امر به معروف‌ها ورزش و گسترش ورزش است به دنبال آن سلامت ،شادابی  و نشاط می آورد.

رئیسی: ورزش پهلوانی با یاد خدا و توجه به مبدا هستی عجین شده است  |  رئیس جمهوری نشان پهلوانی را بر بازوی صادق‌زاده بست

آیت‌الله رئیسی نشان پهلوانی را بر بازوی صادق‌زاده بست

 رییس جمهوری در این مراسم ، بازوبند پهلوانی سال ۱۴۰۰ را بر بازوی «جابر صادق‌زاده» بست.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی پهلوانی بزرگسالان کشور از روز گذشته (شنبه/ اول آبان ماه) در سالن ورزشی ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد و امروز (یکشنبه) با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

فینال کشتی پهلوانی وزن‌های ۷۰ و به اضافه یکصد کیلوگرم با حضور آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رییس جمهوری ایران و سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. 

رییس جمهوری ایران که در ابتدای مراسم در جایگاه ویژه حضور یافته بود در ادامه به میان مردم و ورزشکاران و قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی همچون حسن یزدانی، امیرحسین زارع، محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی و قهرمانان پارالمپیکی رفت و در کنار آنان نشست و سپس برای بستن بازوبند پهلوانی به روی تشک در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی آمد. آیت الله رئیسی در ادامه با ورزشکاران، قهرمانان، مرشدان و پیشکسوتان خوش و بش کرد و در کنار آنان عکس یادگاری گرفت.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، ایوب بنی نصرت و محمدرضا توپچی از پهلوانان ایران و همچنین مهرعلی باران چشمه سرپرست فدارسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، بازوبند پهلوانی را بر بازوی جابر صادق زاده بست.

در فینال وزن به اضافه یکصد کیلوگرم جابر صادق‌زاده به مصاف امیر محمدی نایب قهرمان سه دوره مسابقات پهلوانی کشور رفت. صادق‌زاده در همان سه دقیقه نخست با اجرای عقربک پشت حریف را خاک و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

امید خدمتی نیز در فینال وزن منهای ۷۰ کیلوگرم موفق به شکست ابراهیم ولیان از خراسان جنوبی شد.

این رقابت‌ها با عنوان بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از مدعیان کسب عنوان برتری و قهرمانی از ۳۱ استان کشور و ۳۳ تیم از کردستان، خوزستان، اردبیل، یزد، کرمان، خراسان رضوی، کهگیلویه وبویراحمد، مرکزی، قم، ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، مازندران، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، تهران، توابع تهران، قزوین، اصفهان، خراسان شمالی، بوشهر، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، هرمزگان، لرستان، گیلان، البرز، منطقه آزاد قشم، همدان، زنجان و گلستان آغاز شد.

این پیکارها در ۶ وزن ۵۵ تا ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و به اضافه یکصد کیلوگرم بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

آخرین دوره پیکارهای کشتی پهلوانی قهرمانی کشور ۹ دی ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد و این پیکارها به دلیل شیوع ویروس کرونا سال گذشته لغو شد. در سال ۹۸ جابر صادق‌زاده برای ششمین مرتبه صاحب بازوبند پهلوانی کشور شد. او پیش از این در سال‌های ۹۱، ۹۴، ۹۵، ۹۶ و ۹۷  نیز پهلوان ایران شده بود و با کسب ششمین بازوبند پهلوانی، صاحب لقب پهلوان باشی شد.

هر کشتی‌گیری که بتواند در رقابت‌های سنگین وزن پهلوانی کشور، ۶ مرتبه صاحب بازوبند پهلوانی شود، لقب پهلوان باشی را به او می‌دهند.

پیش از این زنده یاد علیرضا سلیمانی با کسب ۶ عنوان قهرمانی پهلوانی کشور تنها پهلوان باشی کشور بود.

اسامی فینالیست‌های ۴ وزن دیگر به این شرح است:

منهای ۶۰ کیلوگرم: سجاد صالح‌پور (اصفهان) -  امیرحسام محبی (کرمان)

منهای ۸۰ کیلوگرم: علیرضا کشاورز (فارس) - سیدعلی میرقائمی (تهران)

منهای ۹۰ کیلوگرم: علیرضا صحرایی (خراسان رضوی) - مصطفی نجفی (خراسان جنوبی)

منهای یکصد کیلوگرم: شایان عابدی (اردبیل) - علی امیرسرداری (لرستان)

کد خبر 633802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha