مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

جایزه مصطفی (ص) یک جایزهٔ علم و فناوری ایرانی است که هر دو سال یک بار به دانشمندان برتر جهان اسلام اعطا می‌شود.

جایزه مصطفی

جایزه مصطفی (ص) در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده‌است. مطابق این مصوبه، شورای سیاستگذاری متشکل از دانشگاه‌ها و مراکز بزرگ علمی ایران و جهان اسلام بر روند اعطای این جایزه نظارت می‌کند و مسئولیت ایجاد دبیرخانه و برگزاری جایزه مصطفی بر عهده پارک فناوری پردیس است.

 این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد. برگزیدگان جایزه علاوه بر لوح و مدال جهانی مصطفی، با دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار دلار که از محل خیرین و موقوفات علم و فناوری تأمین شده،  طی مراسمی باشکوه با حضور دانشمندان و فرهیختگانی از کشورهای مختلف جهان، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

بیست درصد از مبلغ جایزه مصطفی در ازای فعالیت برگزیدگان در قالب‌های: اعطای گرنت پژوهشی به برگزیدگان برای ارائه به پژوهشگران کشورهای اسلامی، اعطای کمک هزینه فرصت مطالعاتی به برگزیدگان برای ارائه به پژوهشگران کشورهای اسلامی، اعطای کمک هزینه سفر به برگزیدگان برای حضور در رویدادهای بنیاد یا رویدادهای کشورهای اسلامی، اعطای گرنت به برگزیدگان برای انتشار مقالات مشترک با پژوهشگران کشورهای اسلامی، اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای انجام پروژه‌های مشترک در کشورهای اسلامی،   اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای راه‌اندازی مراکز مشترک علمی در کشورهای اسلامی،  اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی از کشورهای اسلامی،  اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای عضویت و فعالیت در مجامع علمی کشورهای اسلامی و سایر برنامه‌های پیشنهادی مورد تایید بنیاد ارائه می‌شود.

جایزه مصطفی در چهار موضوع «علوم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات»، «علوم و فناوری نانو» و «اثر برتر علمی در دیگر رشته‌ها» اهدا می‌شود.

کد خبر 633527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha