مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صمت قم از افزایش ۹۷درصدی صادرات کالاها از این استان خبر داد.

صادرات

سید مجتبی فرهادی قمی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: صادرات کالا از استان قم در ۶ ماه نخست امسال از نظر ارزش ریالی ۸۹درصد و وزنی ۹۷درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته ۴۸هزار تن کالا به ارزش ۵۷میلیون و ۵۰۰هزار دلار صادر شد که این حجم در ۶ ماه نخست امسال به ۹۴.۵تن و ۱۰۸میلیون و ۵۰۰هزار دلار رسید.

به گفته فرهادی قمی، ۹۷درصد از این کالاها به ۱۰کشور عراق، ترکیه، افغانستان، امارات، پاکستان، آلمان، هند، روسیه، ازبکستان و ترکمنستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در رصد کالاهای صادراتی، صادرات از گمرک‌های خارج از قم است، اظهار کرد: اگرچه کالاهای مس، سرب و مصنوعات، مواد پلاستکی، ماشین آلات از جمله دستگاه‌های تصفیه آب و هواکش و شیرآلات، سوخت و روغن‌های معدنی حاصل از تبخیر آنها، کفش و دمپایی، الیاف، تخم مرغ، آلومنیوم و مصنوعات آن و شمش و روی ۱۰ کالای نخست صادراتی قم است ولی چون آمار صادرات بر مبنای تولید نیست، نمی‌توان آمار واقعی را اعلام کرد.

فرهادی قمی با بیان اینکه هزینه‌های جانبی و حمل و نقل صادرات کالا از قم گران است، ادامه داد: مشوق‌های صادراتی، بازگشت ارز و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از دیگر مسائل صادرکنندگان استان است.

کد خبر 633524

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha