دولت فرانسه به میلیون‌ها شهروند این کشور با درآمد ماهانه ۲۰۰۰ یورو یا کمتر ۱۰۰ یورو یارانه می‌دهد تا به تامین هزینه‌های افزایش سوخت و حامل‌های انرژی کمک کند.

بحران سوخت در اروپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، یارانه تورمی ۱۰۰ یورویی به ۳۸ میلیون شهروند فرانسه تعلق می‌گیرد، حتی آنها که خودرو ندارند یا از دوچرخه استفاده می‌کنند. نخستین دور پرداخت یارانه هم اواخر ماه دسامبر (حدود دو ماه دیگر) به حساب فعالان حوزه کسب و کار واریز می‌شود و دانشجویان، شاغلان بخش خدمات و مستمری‌بگیران یارانه ۱۰۰ یورویی را اوایل ۲۰۲۲ دریافت می‌کنند.

یارانه شهروندانی که کمتر از ۲۰۰۰ یورو در ماه درآمد دارند معاف از مالیات خواهد بود و هر ماه حدود ۳.۸ میلیارد یورو هزینه روی دست دولت فرانسه می‌گذارد. هر چند به گفته نخست‌وزیر فرانسه، این هزینه بسیار کمتر از کاهش عوارض سوخت است. در فاصله حدود شش ماه تا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون نگران است افزایش هزینه سوخت و حامل‌های انرژی به موجی تازه از اعتراض شهروندان دامن بزند.

۱۳ میلیون شهروند مستمری‌بگیر و حدود دوسوم دانشجویان فرانسوی مشمول دریافت یارانه ۱۰۰ یورویی می‌شوند و از آنجا که میانگین درآمد ماهانه در فرانسه کمتر از ۲۰۰۰ یورو است، نیمی از کارگران هم می‌توانند از یارانه ۱۰۰ یورویی برای تامین هزینه سوخت و گاز خانگی بهره ببرند.

کد خبر 633495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha