مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: بازگشایی مدارس در آبان منوط به تصمیمات ستاد ملی کروناست و اولیا مدرسه فقط مجری این تصمیم هستند.

دانش آموزان

مجید یزدان‌پناه در گفت‌گو با همشهری آنلاین افزود: ۹۰در صد از مادران و فقط ۵درصد از پدران کرمانشاهی در انجمن اولیا و مربیان در مدارس فرزندان خود شرکت می‌کنند که امید است مشارکت پدران نیز در پیگیری امور انجمن اولیا و مربیان مدرسه فرزندان خود پررنگ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه درباره بازگشایی مدارس استان گفت: بازگشایی مدارس در آبان منوط به تصمیمات ستاد ملی کروناست و اولیای مدرسه مجری این تصمیمات هستند.

وی با بیان اینکه ۶۷درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸سال و ۹۲درصد معلمان و کارکنان آموزش و پرورش واکسن کرونا زده‌اند، افزود: امیدواریم در آینده نزدیک این آمار به ۸۰درصد برسد تا کلاس‌های درس با امنیت و آسودگی خاطر برگزار شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: اگر تصمیم ستاد ملی کرونا برگزاری کلاس‌ها به صورت نیمه‌حضوری باشد، با هم‌فکری شورای مدرسه شامل مدیر، معلمان و انجمن اولیا درباره شیوه برگزاری کلاس نیمه‌حضوری تصمیم‌گیری می‌شود. کلاس‌ها باید ۳روز در هفته و یک روز در میان حضوری باشد یا اینکه ۳روز اول حضوری و ۳روز دوم مجازی در بستر شبکه آموزش شاد برگزار شود و راه سوم هم این است که کلاس‌ها همه روزه ۲ ساعت حضوری و ۲ ساعت غیرحضوری تشکیل شود.

به گفته این مقام مسئول، شورای مدارس فقط در چارچوب پروتکل‌ها و دستورالعمل‌هایی که آموزش و پرورش ابلاغ می‌کند مکلف هستند و اختیار تصمیم‌گیری دارند که آنها را عملی و اجرایی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش بازگشایی مدارس به تدریج و آرام آرام با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی،  اما تصمیم‌گیری با ستاد ملی کروناست، اظهار کرد: در حال حاضر کلاس‌های اول و دوم ابتدایی، کارگاهی و عملی  هنرستان‌های فنی‌وحرفه و کار و دانش  و همچنین مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کمتر از ۱۵نفر حضوری برگزار می‌شود.

یزدان‌پناه تاکید کرد که اولویت سلامت دانش‌آموزان است و اگر قرار است بین آموزش و سلامت دانش آموزان یکی انتخاب شود، انتخاب سلامت خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروزه مهارت‌آموزی، بر حفظیات و دروس تئوری ارجحیت دارد، گفت: مهارت‌آموزی حتی باید پیش از دبستان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه والدین باید مهارت «نه گفتن» را به فرزندان خود پیش از ورود به مدرسه آموزش دهند، افزود: دانش‌آموزان باید از همان آغاز کودکی برای رویارویی با مشکلات گوناگون در جامعه و حمایت از خود با کمک مدرسه و خانواده، قدرت طرح پرسش و سئوال را در مواجهه با دیگران در جامعه یاد بگیرند.

کد خبر 633475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha