دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ جزئیات طرح سامانه هوشمند برای محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه را توضیح داد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ درباره جزئیات سامانه هوشمند برای محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه، گفت: سامانه هوشمند برای محدودیت‌ها و قرنطینه در کمیته علمی کشوری کرونا مورد بحث قرار گرفت و این سامانه به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و قزوین در حال انجام است و قرار شد نتایج پایلوت را به ما ارائه دهند تا ببینیم به چه صورت عمل کردند و اگر نتیجه آن خوب باشد، این سامانه به کل کشور گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: در قالب این طرح که در حال پایلوت است، بر اساس سامانه هوشمندی که طراحی شده، تمامی اطلاعات همه شهروندان از حمل و نقل گرفته تا اصناف و ... مشخص شده و بر اساس واکسیناسیون، علائم احتمالی، تست‌هایی که برای باز بودن اصناف و ... انجام می‌گیرد، قرنطینه‌ها و محدودیت‌هایی ایجاد می‌شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: بر این اساس افرادی که کرونامثبت شدند، در قرنطینه قرار می‌گیرند. در عین حال شرکت‌ها و ... به صورت دوره‌ای تست‌هایی را انجام می‌دهند و اطلاعات تست‌ها وارد سامانه شده و بر اساس آن‌ها نتیجه می‌گیرند که درباره یک صنف خاص یا یک بخش چه اقداماتی باید انجام شود.

جماعتی با بیان اینکه این کار به نوعی غربالگری هوشمند است، گفت: وقتی هم بر اساس غربالگری، فرد مبتلایی پیدا شد، فرد قرنطینه می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی درباره نحوه نظارت بر این طرح گفت: معمولا به وسیله استانداری‌ها نظارت بر اجرای آن انجام می‌شود و صنف‌ها، ادارات، حوزه حمل و نقل و ... در این طرح قرار دارند. در عین حال مجری اصلی این طرح وزارت کشور است و وزارت بهداشت عمدتا از نظر علمی کار را حمایت می‌کند و مجری اصلی وزارت کشور و ریاست جمهوری است.

کد خبر 633430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha