مجموع نظرات: ۲
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
۰ نفر

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به استفاده نیروگاه تبریز از مازوت از احتمال تعطیلی ادارات تبریز به علت آلودگی شدید هوا خبر داد.

تبریز

به گزارش همشهری آنلاین، نیروگاه حرارتی تبریز به گفته مسئولان از چند هفته قبل از سوخت مازوت استفاده می‌کند که موجب آلودگی هوای تبریز و شهرهای اطراف از جمله سردرود و خسروشاه شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  نسبت به وضعیت آلاینده بودن این نیروگاه هشدار داد و گفت: تبریز کانون جمعیتی استان است و حدود ۵۰درصد از جمعیت آذربایجان شرقی در تبریز و مناطق همجوار ساکن هستند و به همین دلیل سلامت هوای این شهر اهمیت زیادی دارد.

جواد رحمتی  گفت: حدود ۳۰۰مگاوات برق در نیروگاه تبریز تولید می‌شود، اما برای این مقدار کم از تولید برق نباید جان و زندگی و معیشت و کشاورزی ساکنان تبریز را در معرض خطر قرار داد.

وی افزود: استفاده از مازوت و تمکین از نصب فیلترها در نیروگاه تبریز سال‌هاست در تبریز مطرح شده، اما تا امروز اقدامی در خور شان مردم تبریز برای حفظ سلامت آن‌ها انجام نشده است.

وی ادامه داد:  تبریز از نظر موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر دود ناشی از مازوت نیروگاه، هر سال روزهای آلوده‌ای داشته است و امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها این آلودگی‌ها افزایش خواهد یافت.              

و ی تصریح کرد: با ترکیب دود ناشی از مازوت از دی باید شاهد تعطیلی حتی اداره‌ها هم باشیم.

کد خبر 633410

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha