حسین نورالدین حاج­حسینی مدیر عامل شرکت مهد کارآفرینان پگاه پایا معروف به شرکت بین­المللی مکاپ در مورد نامگذاری ۲۸ آبان به عنوان روز آرایشگر و جایگاه آرایش و خدمات و فعالیت­های عرصه مراقبت زیبایی در ایران ، در نشست خبری روز سه­ شنبه 1400/07/27گفت:

image-20211020154704-1.jpeg

بحمدا... در کشور ما استعدادهای بسیار موثر و نافذی وجود دارند و در همه عرصه ­ها شاهد حضورشان هستیم، لیکن در بخش آرایش و فعالیت‌های مرتبط در کشور ما افراد خدوم و با استعدادی در بخش فعالیت­های آموزشی و خدماتی و حتی تولید محصولات آرایشی فعالیت می‌کنند. ما در بخش آموزش خوشبختانه نه تنها از کشورهای دیگر چیزی کم نداریم، بلکه در دهه اخیر ثابت کرده‌ایم مدرسین ایرانی در همه رشته‌های مراقبت زیبایی سرآمدند و حتی بسیاری از کشورها، به خصوص کشورهای همسایه، مشتاق حضور و تدریس مدرسین ایرانی در رشته های مختلف آرایش و زیبایی در کشورشان هستند. البته این بدین معنا نیست که مدرسان و مربیان ما خودشان را از آموزش دیدن و کسب مهارت­ های زیبایی از سایر مدرسین خارجی محروم سازند و موفق شدند سطح دانش خودشان را هم با حضور در دانشگاه ­ها بالا ببرند.

در بخش ارائه خدمات مراقبت زیبایی هم شاهد پیشرفت ­های چشمگیری بوده‌ایم و از جمله آنان به استانداردهای بهداشتی و جهانی نزدیک شدن مراکز زیبایی و ارائه خدمات منطبق با دانش و مراعات اصول بهداشتی بوده است. در بخش محصولات و تجهیزات آرایشی نیز که تولید کشور باشد بحمدا... پیشرفت‌هایی با همه تهدیدها و تحریم‌ها حاصل شده است.

 البته در هر سه بخشی که اشاره شد متاسفانه هنوز شاهد آفت‌ها و بروز مشکل ­ها و کاستی ­های چشمگیری هم هستیم که با برنامه‌ریزی و نظارت­های به موقع و حمایت‌های هدفمند می­توانیم، الگوی خوبی را ایجاد کنیم.

یکی از مهمترین اقدامات ما در شرکت بین المللی مکاپ، تدوین استاندارد رسمی آرایش و زیبایی به سبک ایرانی در سال ۱۳۸۶ بوده است و اساساً جمله معروف رهبر فرزانه انقلاب، مشوق اصلی ما شد، آنجا که فرمودند: بنده با مد موافقم ولی آن مدی که از داخل جوشیده باشد و بعد اشاره به مد لباس و آرایش فرمودند.

از جمله اقدامات مهم این شرکت مشارکت و همکاری با نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی برای تدوین دستورالعمل ساماندهی فعالیت آرایشگران و آرایشگاه ­ها در وزارت کشور و مرکز ملی امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سایر دستگاه‌ها بوده­است.

همچنین پیشنهاد نامگذاری روز ۲۸ آبان برابر با ۱۹ نوامبر به عنوان روز آرایشگر برای فرهنگ‌سازی و معرفی الگوهای موفق و ایجاد فرصت ­های مناسب برای این حرفه و صنف بوده­است که همه ­ساله این شرکت از ۲۶ الی ۲۸ آبان برنامه های ویژه ای برای آرایشگران تدارک می بیند. این شرکت سعی کرده با پیشنهاد نامگذاری ۲۸ آبان به عنوان روز آرایشگر رسماً فرصت‌های اثر بخشی را برای کشور و بخصوص استفاده از این ظرفیت بزرگ ملی فراهم نماید.

خوشبختانه از سال ۱۳۸۹ تاکنون همه­ساله برنامه ویژه‌ای از ۲۶ الی ۲۸ آبان در جزیره زیبای کیش با عنوان نکوداشت سراسری تجلیل از هنرمندان و کارآفرینان عرصه سلامت، بهداشت و زیبایی کشور در منطقه آزاد کیش برگزار می‌گردد و اتفاقاً امسال در تدارک یازدهمین نکوداشت هستیم.

حاج حسینی به تشریح برنامه های یازدهمین نکوداشت تجلیل از آرایشگران کشور در کیش پرداخت و گفت:

شرکت­ کنندگان طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان با حضور در سالن­های مجهز زیر نظر برترین مدرسین، به طور رایگان و همزمان در سه کارگاه آموزشی مجزا، آموزش تخصصی در رشته ­های مراقبت زیبایی خواهند دید. البته در نظر داریم امسال با رعایت پرتکل­ های بهداشتی و فاصله ­های اجتماعی که جزو تفکیک ناپذیر از تعهد ماست برای اولین بار مراسم افتتاحیه را در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه ساعت ۸ صبح در کنار ساحل خلیج فارس با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی و همنوایی سرود ملی برگزار کنیم همچنین تمامی شرکت ­کنندگان در روز ۲۸ آبان با حضور در سالن بزرگ اجتماعات خلیج فارس با هدف بزرگداشت روز آرایشگر حضور می ­یابند. در این مراسم باشکوه آرایشگران فعال مورد تجلیل قرار می­گیرند و تندیس زیبایی سال ۱۴۰۰ به همراه لوح هنرمند و کارآفرین کشوری در عرصه سلامت، بهداشت و زیبایی به همراه کیفی از هدایا به عزیزان از دست مسئولان حاضر در مراسم تقدیم می­گردد و امسال برای اولین بار شرکت کنندگان به مدت یکسال با عنوان طرح بیمه ملی آرایشگران، بیمه مسئولیت نیز می­ شوند. در ضمن امسال مطابق هر سال در شامگاه ۲۸ آبان، ضیافت شام سالانه آرایشگران نیز تدارک دیده شده و یک شب هم میهمان هنرمندان ملی در جنگ شادی خواهیم بود. امسال با هماهنگی جامعه بازاریان کیش تدارک جشنواره رفاهی، گردشگری و خرید با تخفیفات را نیز از بازارهای کیش از ۲۵ الی ۲۹ آبان دیده ایم.

البته  برنامه‌های زیادی این شرکت اجرا نموده از قبیل  برگزاری نمایشگاه­ های زیبایی در کشور، حضور در نمایشگاه­های بین­ المللی، برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی ویژه آرایشگران، برگزاری همایش­ های آموزشی در شهرهای مختلف، اجرای طرح ملی تعیین سطح آرایشگران، تاسیس دپارتمان ­های تخصصی آرایشگران و جذب و تربیت بیش از ۶۰۰ مربی و ۱۰۰ مدرس اشاره کرد.

در پایان حاج حسینی به بیان چند خبر مهم در خصوص آرایشگران پرداخت و گفت:

چند خبر مهم و جالب برای آرایشگران عزیز دارم که تیتروار اشاره می­کنم و اجازه بدهید مشروح اخبار در مراسم گرامیداشت روز آرایشگر ۲۸ آبان به اطلاع آرایشگران عزیز برسد، تاسیس و راه اندازی آرایشگاه­ های زنجیره‌ای با نام تبرج، برگرفته از آیه ۳۳ سوره احزاب، راه ­اندازی کارگاه ­های کوچک تولیدات داخلی در عرصه مراقبت زیبایی به مناسبت سال "تولید، پشتیبانی ­ها، مانع ­زدایی ­ها" ، تأسیس و راه‌اندازی نخستین موزه آرایشگری در ایران، رونمایی از چهار کتاب در موضوعات مراقبت­های پوست و مو، سلامت مو، رنگ مو و گریم زیبایی

منبع: www.iran-makeup.com

اینستاگرام: @makeup-academi

کد خبر 633273

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha