مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

بازار بورس یکی از بهترین بسترهای سرمایه‌گذاری است. تقریبا تمام افراد جامعه بدون هیچ محدودیت (سنی، تحصیلی، مذهبی و ... ) می‌توانند در این بازار سرمایه‌گذاری فعالیت کنند. افراد برای شروع سرمایه‌گذاری در این بازار باید از طریق کارگزاری‌های بورس، کد معاملاتی دریافت کنند.

image_4f53bab4ce0eb2ce8b8a0bfba6077bef2757b578.png

تمامی مراحل ثبت نام و دریافت کد معاملاتی به صورت غیرحضوری و آنلاین است و نیازی به مراجعه حضوری نیست. دقت داشته باشید که سرمایه‌گذاری و فعالیت در این بازار نیازمند دانش بورسی ویادگیری نکات بسیار مهم برای کسب سود است. در این مقاله قصد داریم به بعضی نکات و تکنیک‌ها مهم برای کسب سود در بازار بورس و نکات مهم آموزش ورود به بورس اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

انتخاب صنایع برتر برای سرمایه‌گذاری

بازار بورس از صنایع مختلفی تشکیل شده و در این صنایع سهام شرکت‌های مرتبط، خرید و فروش می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم همیشه صنعتی را انتخاب کنید که در آینده چشم‌انداز روشنی داشته باشد و حالت رقابتی با سایر کشورهای دیگر نداشته باشد. به عبارت دیگر، محصولات آن صنعت وارداتی نباشد. برخی از صنعت‌های مختلف در حوزه بازار سرمایه عبارت‌اند از: صنعت سیمان، فلزات، بانکی، دارویی، نفتی، شیمیایی، چرم و ... .

میزان نقدشوندگی سهم در بازار

میزان نقدشوندگی سهم در بازار، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های خرید سهم در بازار بورس است. پیشنهاد می‌کنیم همیشه سهم‌هایی را خریداری کنید که معاملات زیادی در آن‌ها انجام می‌شود. منظور همان تعداد دفعات معامله، تعداد خریدار و فروشنده و .... است. در صورتی که سهام شرکت‌های کوچک که معاملات زیادی در آن‌ها انجام نمی‌شود را خریداری کنید، در زمان فروش با مشکل مواجه خواهید شد؛ چرا که خریداری برای سهام شما وجود نخواهد داشت.

داشتن استراتژی معاملاتی

معمولا بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار بورس، به صورت هیجانی یا پیشنهاد سایر افراد به معاملات خود رسیدگی می‌کنند. داشتن استراتژی معاملاتی صحیح و پایبند بودن به آن، یکی از مهم‌ترین رکن‌های فعالیت در این بستر سرمایه‌گذاری است. افرادی که با تدوین و تنظیم استراتژی معاملاتی به خرید و فروش خود رسیدگی می‌کنند، به شکل موفق‌تری عمل می‌کنند و نتایج بهتری کسب می‌کنند. علاوه بر این، میزان ریسک در فرایند سرمایه‌گذاری بسیار کمتر خواهد بود.

توجه به گزارش‌های دوره‌ای سهم در بازار

تمام شرکت‌ها موظف هستند که نسبت به عملکرد خود در بازه‌های زمانی سه ماهه، شش ماهه، نه ماه و سالانه گزارش ارائه دهند. سرمایه‌گذاران با استفاده از اطلاعات این گزارش‌ها، سهم‌هایی را انتخاب می‌کنند که سود خود را در بازه مشخص شده پر کرده‌ باشند. در این صورت احتمال عملکرد خوب شرکت برای دوره‌های بعدی زیاد است و سرمایه‌گذاران با خرید سهام این شرکت‌ها، می‌توانند سودهای قابل توجهی کسب کنند.

متنوع بودن سبد سهام

از قدیم گفته شده که «تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگه ندارید»، این ضرب‌المثل برای مواقعی است که در شرایط بد، تمام دارایی شما درگیر ضرر و زیان نشود. انتخاب صنایع مختلف برای خرید سهام، یکی از ارکان مهم برای تشکیل سبد سهام در بازار بورس است. در صورتی که سرمایه‌گذاران سهم‌های متنوعی را خریداری کنند، ریسک سرمایه‌گذاری ایشان به مراتب کمتر خواهد بود.

خرید صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین ابزارهای سرمایه‌گذاری در بازار بورس است. این صندوق‌ها بیشتر مناسب افرادی است که دانش یا زمان کافی برای انجام معاملات به صورت مستقیم را ندارند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری بنا به نوع ترکیب دارایی‌شان به انواع مختلفی تقسیم‌ می‌شوند. به عنوان مثال افرادی که دارای ریسک‌پذیری بالایی هستند، از «صندوق‌های در سهام» بهره‌مند می‌شودند و افرادی که دارای قدرت ریسک‌پذیری بالایی نیستند، از «صندوق‌های درآمد ثابت» استفاده می‌کنند. خرید و نگه‌داری واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی، تا حد زیادی منجر به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خواهد شد.
هرگز به صورت هیجانی تصمیم نگیرید
یکی از قابلیت‌های بازارهای سرمایه‌گذاری، تزریق هیجان و جهت دادن به تصمیم‌های سرمایه‌گذاران است. بازار بورس از این قابلیت مستثنی نیست. معمولا دلال‌های بازار بورس برای افزایش یا کاهش ارزش بعضی از سهم‌ها در بازار، اقدامات مختلفی می‌کنند و در پی آن، سرمایه‌گذاران خرد تحت تاثیر قرار گرفته و در راستای هیجان ایجاد شده، تصمیم به خرید یا فروش سهام مورد نظر می‌کنند. اغلب این تصمیم‌های هیجانی و احساسی در نهایت منجر به ضرر و زیان می‌شوند.

دریافت سیگنال از معاملات کد به کد

سهام‌داران حقوقی علاوه بر کدهای حقوقی دارای چندین کد حقیقی هستند. این سهام‌داران بخش عمده‌ای از دارایی یک شرکت‌ را در اختیار دارند و به تنهایی می‌توانند جهت روند سهم را در بازار تغییر دهند. به عنوان مثال یک سهام‌دار حقوقی برای کسب سود از یک سهم در بازار، می‌تواند سهام مورد نظر را در قیمت‌های پایین‌تر با کد حقوقی خود به فروش برساند و در همان زمان با استفاده از کدهای حقیقی، آن سهم را خریداری کند. بعد از گذشت زمان و افزایش قیمت سهم در بازار، با کدهای حقیقی سهام مورد نظر را به فروش رسانده و از این فرایند به راحتی کسب سود می‌کند. سرمایه‌گذاران خرد با مشاهده این رفتار در تابلوی معاملات بورس، می‌توانند سیگنال خرید و فروش دریافت کنند.

ورود و خروج پول هوشمند در سهم

معمولا زمانی که بعضی از سهام شرکت‌های بورسی به کف قیمتی می‌رسند، سرمایه‌گذاران اصلی بازار و شرکت‌های تامین سرمایه برای کسب سود، از آن سهم در بازار حمایت می‌کنند. این فرایند با تزریق سرمایه به سهم انجام می‌شود. این سرمایه‌گذاران با این کار از سهم مورد نظر حمایت می‌کنند و در بازه زمانی کوتاه مدت، ارزش قیمتی سهم افزایش پیدا می‌کند. سرمایه‌گذاران خرد با مشاهده این روند سعی می‌کنند که سهام این شرکت‌ها را خریداری کنند و سود کسب کنند. با آگاهی نسبت به این فرایند در بازار بورس، می توانید سودهای قابل توجهی کسب کنید.

استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی

تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی به عنوان دو بازوی پر قدرت در بازار بورس محسوب می‌شوند. معامله‌گران با استفاده از نکات و تکنیک‌های موجود در این روش‌ها، بهترین زمان را برای ورود و خروج از سهم تشخیص می‌دهند. آگاهی نسبت به زمان مناسب برای خرید سهام و فروش آن در بازار بورس، یکی از پله‌های موفقیت در این بازار سرمایه‌گذاری است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب سود بیشتر در بازار بورس، از نکات و تکنیک‌های تحلیل بنیادی و تکنیکال، بهره‌مند شوید.

کلام آخر

بازار بورس یکی از بهترین بسترهای سرمایه‌گذاری در کشور است. میزان نقدشوندگی و دسترسی به سرمایه‌ در این بازار نسبت سایر بازارهای سرمایه‌گذاری راحت‌تر بوده و همین امر موجب شده تا اکثر افراد جامعه بدون هیچ محدودیتی در این بازار، فعالیت کنند. موفقیت در این بازار سرمایه‌گذاری و کسب سود در آن، به مولفه‌های مختلفی بستگی دارد. در این مقاله سعی کردیم به نکات و تکنیک‌های بسیار مهم برای کسب سود در بازار بورس اشاره کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب نتایج ایده‌آل در این بستر سرمایه‌گذاری، از نکات این مقاله بهره‌مند شوید.
 

کد خبر 633188

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha