رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به گلایه مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر اینکه از هیچ واکسن‌سازی پیش‌خرید انجام نمی‌شود، گفت: ما خودمان پیشنهاد پیش‌خرید دادیم و گفته‌ایم از این دو پلتفرم یعنی رازی و فخرا با توجه به سرمایه‌گذاری که کردند حتما پیش‌خرید انجام شود. اعتبار و مصوبه‌اش بیاید، حتما این کار انجام می‌شود.

واکسن کرونا ـ فخرا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمدرضا شانه‌ساز رییس سازمان غذا و دارو در ارتباط با گلایه روز گذشته مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر اینکه از هیچ واکسن‌سازی پیش‌خرید انجام نمی‌شود، گفت: ما خودمان پیشنهاد پیش‌خرید دادیم و گفته‌ایم از این دو پلتفرم یعنی رازی و فخرا با توجه به سرمایه‌گذاری که کردند حتما پیش‌خرید انجام شود. اعتبار و مصوبه‌اش که بیاید، حتما این کار انجام می‌شود. اصلا ازسوی وزارت بهداشت بر این مساله تاکید شده است.

او در ارتباط با درخواست مدیر پروژه واکسن فخرا مبنی بر تسریع در تایید و صدور مجوزهای این واکسن توضیح داد: واقعیت این است که واکسن حساسیت ویژه‌ای را طلب می‌کند. ما باید یک سری از گزارش‌ها را دریافت کنیم که اطلاعات و گزارش‌های بدی نیز نبوده، اما باید کامل شود و هنوز به حداقلی که باید نرسیده است، اما به محض اینکه کامل شود، کارشناسان ما یقینا آن گزارش‌ها را هم مانند گزارش بقیه تولیدکنندگان، با اولویت تام و ظرف ۴۸ ساعت می‌خوانند و موارد را منعکس می‌کنند، پاسخ می‌گیرند و مجوز می‌دهند.

شانه‌ساز در ارتباط با میزانی که قرار است از این دو پروژه واکسن پیش‌خرید شود، بیان کرد: پیشنهاد ما این بوده که یک و نیم میلیون دوز از هر کدام از این دو واکسن پیش‌خرید شود. این پیشنهاد ما بوده و بالاخره باید تامین اعتبار آن نیز به تصویب برسد.

بیشتر بخوانید؛

رییس سازمان غذا و دارو همچنین در ارتباط با مساله رو به اتمام بودن ذخایر پانسمان بیماران‌ ای بی‌ که از سوی دبیرخانه‌ ای بی اعلام شده بود، گفت: ما با آقای هاشمی و دیگر مسئولان خانه‌ ای بی‌ جلسات متعددی داشتیم و در حال پیگیری هستیم و نمی‌گذاریم کمبودی برایشان پیش بیاید. قرار شد به ما اطلاعات بدهند، در هربخشی نگرانی از کمبود وجود داشته باشد، سریعا اقدام می‌کنیم.

او افزود: متاسفانه یکی از مظاهر تحریم همین رفتار زشت شرکت تولیدکننده این پانسمان بود که از ترس آمریکا به ما جنس نداد، اما از کانال‌های دیگر ما برای واردات اقدام کرده‌ایم و الان هم ذخایرمان خوب است و همکاری‌مان با انجمن‌ ای بی‌ بسیار نزدیک‌تر از قبل شده است. هر کمبودی باشد، به آن رسیدگی می‌شود.
 

کد خبر 633152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha