امسال فرهاد مجیدی برای نخستین‌بار استقلال را از ابتدای لیگ هدایت می‌کند و باید دید نخستین تجربه او در هفته اول چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین هفته اول از فصل جدید لیگ برتر ایران امروز با ۳بازی دیگر پیگیری می‌شود؛ ۳مسابقه‌ای که وزن آنها خیلی بیشتر از ۴مسابقه روز گذشته به‌نظر می‌رسد. استقلال در نخستین بازی‌اش به مصاف تیم تازه‌واردی می‌رود که ستاره سابق آبی‌ها را روی نیمکت دارد. امیر قلعه‌نویی هم با گل‌گهر مقابل تیمی قرار می‌گیرد که فصل گذشته مقام چهارم را در آخرین روز از چنگ گل‌گهر درآورد.

   گل‌گهر- تراکتور
رقابت این ۲تیم برای کسب رتبه چهارم در فصل گذشته به آخرین روز کشیده شد. در هفته آخر تراکتور بازی راحتی مقابل سایپا داشت و با ۵گل آن تیم را به لیگ‌یک فرستاد. اما تبریزی‌ها علاوه بر این پیروزی نیاز به توقف گل‌گهر هم داشتند که این اتفاق هم رخ داد و تیم قلعه‌نویی با تساوی ۲-۲ مقابل نساجی رتبه چهارم را به تراکتور بخشید. جالب اینکه بعدا قهرمانی فولاد در جام‌حذفی باعث شد نه تراکتور به سهمیه آسیا برسد، نه گل‌گهر! از ساعت۱۶ امروز در سیرجان این ۲رقیب در حالی به مصاف هم می‌روند که جای قلعه‌نویی و دستیارش روی نیمکت خالی خواهد بود. آقای ژنرال به‌خاطر مصاحبه‌های تند پارسال ۳ماه محروم شده و امروز هم مقابل فیروز کریمی غایب است.

   استقلال- هوادار
فصل گذشته استقلال در نخستین هفته با حریفی روبه‌رو شد که برای نخستین‌بار به لیگ برتر آمده بود و نخستین بازی تاریخش را در این سطح انجام می‌داد. این قرعه امسال هم برای آبی‌ها تکرار شده و نخستین بازی هوادار در تاریخ لیگ برتر، مقابل استقلال خواهد بود. سال گذشته محمود فکری لیگ را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل مس رفسنجان شروع کرد اما دقیقا بعد از بازی برگشت مقابل همین تیم برکنار شد. امسال فرهاد مجیدی برای نخستین‌بار استقلال را از ابتدای لیگ هدایت می‌کند و باید دید نخستین تجربه او در هفته اول چه نتیجه‌ای خواهد داشت. تیم رضا عنایتی در نقل‌وانتقالات خریدهای ریز و درشت فراوانی انجام داده اما لقمه گلوگیری برای آبی‌ها به‌نظر نمی‌رسد. استقلال در هفته اول بازیکن محرومی ندارد و تنها غایب این تیم مهدی‌پورِ مصدوم است.

   نفت آبادان- ذوب‌آهن
ذوب‌آهن طی ۲۰دوره لیگ برتر ۸بار نخستین بازی‌اش را باخته تا به همراه فولاد رکورددار باختن در بازی‌های اول باشد. اما ذوبی‌ها در این فصل نیمکت‌شان را به مهدی تارتار سپرده‌اند که یک انتخاب خوب و مطمئن برای تیم‌های میانه‌جدولی است و تیم‌هایش تبحری نسبی در گل نخوردن و نباختن دارند. در آن‌سو نفت آبادان قرار دارد که به‌نظر می‌رسد در این فصل هم با همان مشکل فصل گذشته روبه‌روست. سال گذشته آبادانی‌ها تغییرات زیادی داشتند اما به‌دلیل ثبت‌نشدن قراردادها در هفته اول نتوانستند از خریدهای خود استفاده کنند. به همین دلیل صنعت‌نفت در هفته اول با چهره‌های جوانی به زمین رفت که بعضی از آنها تا پایان فصل فقط همان یک بازی را انجام دادند.

کد خبر 633112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha