سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

حسن روح‌الامین، هنرمند جوان و خالق تابلوهای عاشورایی از اجرای زنده نقاشی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در قم خبر داد.

نقاشى حسن روح‌الامين در حرم قم

به گزارش همشهری آنلاین، روح‌الامین در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «اجرای زنده نقاشی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با محوریت موضوع ورود ایشان به شهر قم. پاییز ۱۴۰۰» این هنرمند جوان چهره سال هنر انقلاب در سال ۹۸ شده و تابلوهای عاشورایی او زبانزد است.

انتظار می‌رود در فاصله حدود ۱۰ روز مانده تا سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم، نقاشی روح‌الامین کامل و برای رونمایی آماده شود. شاید هم برنامه رونمایی از آن برای ۱۷ ربیع‌الاول، میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) در نظر گرفته شده باشد.

بر اساس روایات و اسناد تاریخی، ۱۲۴۲ سال پیش در روز بیست و سوم ربیع‌الاول سال ۲۰۱ هجری قمری حضرت معصومه(س) خواهر امام رضا علیه‌السلام به شهر قم وارد شد. یک سال پس از سفر تبعیدگونه‌ امام رضا(ع) به شهر مرو، حضرت معصومه(س) همراه عده‌ای از برادران خود برای دیدار برادر و تجدید عهد با امام هشتم راهی دیار غربت شد.

کاروان حضرت در مسیر به شهر ساوه رسید ولی آنجا عده‌ای از مخالفین اهل بیت با یاری مأموران حکومتی با همراهان حضرت به جنگ پرداختند و عده‌ای را به شهادت رساندند. حضرت معصومه(س) که بسیار بیمار بود، راهی شهر قم شد و بزرگان قم وقتی از این خبر آگاه شدند، به استقبال آن حضرت شتافتند.‌ وجود بزرگوار حضرت معصومه هفده روز در شهر ولایت و امامت به سر برد و سپس جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

کد خبر 633059

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha