عضو شورای عالی بورس گفت: با ریاست علی صالح‌آبادی بر بانک مرکزی که خود از مدیران باسابقه بازار سرمایه محسوب می‌شود و ارتباط نزدیکی نیز با رئیس جدید سازمان بورس دارد، شاهد هماهنگی میان بازار پول و سرمایه، همسویی در تصمیم ها و حل تعارض های قدیمی این دو بازار خواهیم بود.

بورس

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا دانش کاظمی با بیان اینکه در گذشته نگاه بانک مرکزی به‌عنوان متولی بازار پول در سیاست‌های خود نسبت به بازار سرمایه حداقلی بوده است، گفت: با ریاست علی صالح‌آبادی بر بانک مرکزی که خود از مدیران باسابقه بازار سرمایه محسوب می‌شود و ارتباط نزدیکی نیز با رئیس جدید سازمان بورس دارد، شاهد هماهنگی میان بازار پول و سرمایه، همسویی در تصمیم ها و حل تعارض های قدیمی این دو بازار خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مجید عشقی رئیس سازمان بورس و علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی، رویکرد فکری مشترکی در حوزه مسائل اقتصادی دارند و این همسویی به نفع بازار سرمایه و همچنین بازار پول خواهد بود.

دانش کاظمی ادامه داد: همواره میان بازار پول و سرمایه یک تعارض جدی وجود داشته است که باعث نگرانی اهالی بازار سرمایه بوده که اکنون امید می‌رود در فضای جدید، این تعارض ها حل شود.

به گفته این عضو شورای عالی بورس، روسای کل پیشین بانک مرکزی، معمولاً به‌عنوان یکی از اعضای شورای عالی بورس، حضور محدودی در این شورا داشتند و نمایندگان آن‌ها در جلسه حاضر می‌شدند، به‌عنوان نمونه عبدالناصر همتی رئیس‌کل سابق بانک مرکزی در دوره فعالیت خود، فقط یک‌بار در شورای عالی بورس حاضر شد.

وی اعلام کرد: این در حالی است که صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی در نخستین نشست شورای عالی بورس، حضور داشت و به دلیل اشراف کامل بر موضوعات بازار سرمایه در هدایت و اولویت بندی موضوعات جلسه نقش کلیدی داشت.

دانش کاظمی گفت: امیدواریم با روابط نزدیکی که میان روسای بانک مرکزی و سازمان بورس وجود دارد، سیاست‌های که پیش‌ از این بوی تعارض داشت در مسیر هماهنگی حرکت کند و موجب بهبود وضعیت بازار سرمایه شود.

نقاط قوت تیم مدیریتی جدید

عضو شورای عالی بورس در ارزیابی ترکیب جدید مدیریتی سازمان بورس گفت: رئیس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره این سازمان، سابقه طولانی در بازار سرمایه دارند و این شناخت، یکی از نقاط قوت تیم مدیریتی جدید محسوب می‌شود.

دانش‌کاظمی ادامه داد: رئیس جدید سازمان بورس از سال‌ها پیش در بخش‌های مختلف بازار ازجمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاری، بورس کالا و ... فعالیت داشته‌اند و بر همین اساس، اشراف کاملی به چالش‌ها و مشکلات بازار سرمایه دارند.

تعیین اولویت‌های کاری سازمان بورس

وی درباره مهم‌ترین مطالبه از رئیس جدید سازمان بورس، گفت: مهم‌ترین مطالبه از رئیس و هیات مدیره جدید سازمان، این است که اولویت‌های کاری خود را به شورای عالی اعلام کنند.

نماینده کانون‌های سرمایه‌گذاری در شورای عالی بورس ادامه داد: در نشست اخیر شورای عالی بورس، از رئیس سازمان خواسته شد تا دو هفته آینده، برنامه‌ها و اولویت‌های خود را برای مدیریت بازار ارائه کنند و به نظر می‌رسد، نخستین و مهم‌ترین گام برای بهبود شرایط موجود، تعیین اولویت‌های نهاد ناظر بازار و تصویب آن‌ها در شورای عالی بورس است.

کد خبر 632959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha