روز ۱۶ اکتبر هر سال در تقویم میلادی به عنوان روز جهانی غذا نامگذاری شده و این به افتخار تاسیس سازمان فائو در سال  ۱۹۴۵ بوده است. فائو یکی از سازمان‌های بین المللی است که سال ۱۹۴۵ با هدف بالا بردن سطح زندگی، بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی ایجاد شد. ایران هم در سال ۳۲ در لیست کشورهای عضو فائو قرا

image-20211019095533-1.jpeg

هر سال حدود ۱۵۰ کشور عضو این روز را گرامی می‌دارند و طی سال‌های اخیر این روز بهانه‌ای شده تا رویدادهای زیادی مرتبط با غذا شکل بگیرد. در این بین هومسا؛ سامانه اجاره آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه نیز رویدادی تحت عنوان جشن غذا برگزار کرده که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

هومسا؛ سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه

سامانه هومسا یک پلتفرم برای کسانیست که به دنبال اجاره انواع اقامتگاه مانند سوئیت، ویلا، آپارتمان مبله هستند و از طرفی زمینه‌ای فراهم کرده تا میزبانان محلی اقامتگاه‌های خود را به صورت آنلاین رزرو دهند. این سامانه از سال ۹۶ فعالیت خودش را در گردشگری شروع کرده و تا کنون بیش از هزاران اقامتگاه و رزرو بر روی سایت آن ثبت شده است.

هر کاربر با مراجعه به سایت، اطلاعات و تصاویر اقامتگاه‌ها را می‌بیند و می‌تواند نظرات مهمانان قبلی را بر روی صفحه اقامتگاه مورد نظر بخواند و بعد از تجربه آن اقامتگاه نظر شخصی خودش را اعمال کند تا کاربران بعدی نیز مطلع شوند. علاوه بر این تیم پشتیبانی سایت در تمامی مراحل؛ از زمان کلیک بر روی سایت تا برگشت از سفر کنار شما هستند تا خیالتان راحت باشد.

جشن غذا هومسا در اقامتگاه بوم گردی گیلمار

جشن هومسا؛ به مناسبت روز جهانی غذا

برای برگزاری چنین رویدادی، چه منطقه‌ای مناسب‌تر از رشت که با غذاها و خوراک‌های متنوعش در جهان معروف شده. هومسا در روزهای ۲۳ الی ۲۵ مهر ماه در یکی از زیباترین اقامتگاه‌های بوم گردی به نام «گیلمار» این رویداد را برگزار کرد. مهمانان این جشن از میان افراد شناخته شده سفر، غذا و بلاگرهای سبک زندگی انتخاب شدند تا بتوانند محتوای این رویداد را در سطوح مختلف منتشر کنند.

بدون شک این نوع اقامتگاه‌ها در ایران و سایت هومسا کم نیست و برای انتخاب از بین گزینه‌های موجود کافیست فیلتر اقامتگاه بوم گردی را فعال کنید تا با دنیای اقامتگاه‌های محلی و سفرهای تجربه گرا آشنا شوید. با اجاره اقامتگاه بوم گردی در رشت می‌توانید طعم لذت بخش غذاهای محلی را بچشید و علاوه بر اقامت تجربه دلچسب دیگری داشته باشید.

محوریت رویداد غذا با شعار تجربه کن

جشن هومسا؛ به مناسبت روز جهانی غذا

پیش از این هومسا «تجربه کن» را به عنوان شعار برند خود انتخاب کرده بود و رویداد غذا به عنوان اولین نمود بیرونی این شعار در روز جهانی غذا به مخاطبان معرفی شد. چشیدن طعم غذای محلی، ماهیگیری، قایق سواری و اقامت در خانه محلی همگی در راستای گردشگری تجربه گرا قرار می‌گیرد و هدف از آن توجه به گردشگری پایدار خواهد بود.

مهمانان هومسا در روز جهانی غذا کنار دریاچه سقالکسار رفتند و در آنجا آشپزی در طبیعت را تجربه کردند. این تجربه در قالب مسابقه بین چند تیم اجرا شد و با پخت غذاهای گیلانی به رقابتی جذاب پرداختند. برای شرکت کننده‌ها این فرصت فراهم بود تا از ماهی‌های پرورشی استخر اقامتگاه ماهیگیری کنند، سبزی‌های محلی بچینند و مواد اولیه مورد نیاز را از بازار محلی تهیه کنند. تجربه گردشگران به موازات در نظر گرفتن منافع جامعه محلی، دقیقا همان چیزیست که در گردشگری پایدار به آن توجه ویژه می‌شود.

کلام پایانی

روز جهانی غذا برای هومسا؛ سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه فرصتی بود تا گردشگران را به تجربه‌ای دلچسب دعوت کند، گردشگرانی که از گروه بلاگران سفر، غذا و سبک غذا انتخاب شده بودند تا شعار تجربه کن را نزدیک لمس کنند.

کد خبر 632905

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha