قهرمان ۹۷کیلوی دنیا می‌گوید در المپیک هم باید طلا می‌گرفته اما فقط یک اشتباه این طلا را به برنز تبدیل کرد.

ساروی

همشهری‌آنلاین - محسن محمود صفری

محمدهادی ساروی نفر سوم المپیک توکیو به فاصله ۲‌ماه از بازی‌های المپیک، جایگاهش را ارتقا داد و در نروژ به مدال طلای جهان رسید. ساروی در مسابقات جهانی کشتی‌های حساب‌شده‌ای گرفت و از نظر اهالی کشتی راحت‌ترین طلا را برای ایران کسب کرد. او راز این پیروزی‌های آسان را سختی و مشقت در تمرینات می‌داند و اعتقاد دارد بدن آماده و ذهن منسجم است که می‌تواند ورزشکار را روی سکوهای جهانی و المپیک قرار دهد. قهرمان سال۲۰۲۱ جهان در گفت‌وگویی با روزنامه همشهری به سؤالات ما پاسخ داده است.

*خیلی‌ها معتقدند بی‌دردسرترین طلا را تو برای ایران گرفتی و وقتی روی تشک می‌آمدی همه مطمئن بودند که برنده می‌شوی. نظر خودت چیست؟

اگر اینطور باشد که خیلی خوب است (با خنده). مردم به من لطف دارند. خوشحالم که کمتر استرس تحمل کردند و امیدوارم با کسب مدال طلای جهان لحظه‌ای دلشان را شاد کرده باشم. کشتی ورزش سنگینی است و یک راه طولانی و سخت است که گاهی با یک بدشانسی تمام زحماتت به هدر می‌رود. در تمرینات و قبل از هر مسابقه‌ای با کمک کادر فنی سعی می‌کنم با بهترین فرم در رویداد پیش رو حاضر شوم و حالا هم در مسابقات جهانی قسمت بود که مدال طلا بگیرم. خوشحالم که به هدفم رسیدم.
 
*بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی به فاصله ۲ ‌ماه از یکدیگر برگزار شد. برنز المپیک را چطور تبدیل به طلای جهان کردی؟

در المپیک هم می‌توانستم مدال خوشرنگ‌تری بگیرم ولی یک اشتباه مانع این کار شد. بعد از المپیک مسابقات جهانی را داشتیم و بعد از اردوهای طولانی‌مدت المپیک مجددا باید برای مسابقات جهانی به اردو می‌آمدیم که این یک مقدار سخت بود. ولی در این مدت سعی کردم از نظر ذهنی و بدنی خودم را در شرایط خوبی نگه دارم تا بتوانم مدال طلای جهان را بگیرم. من برای مدال طلا به مسابقات جهانی رفته بودم و خوشحالم که به هدفم رسیدم.

*به اردوهای طولانی‌مدت و مسابقات پشت هم اشاره کردی. حالا در لیگ هم با تیم فولاد آمل قرارداد بسته‌ای و دوباره باید روی تشک بروی. با این شرایط، حضور در لیگ برایت سخت نیست؟

لیگ تنها منبع درآمد کشتی‌گیران است و امسال شهرم آمل هم در لیگ برتر کشتی تیم دارد. من قبل از اعزام به مسابقات جهانی قرارداد بستم و احتمالا در دور برگشت کشتی خواهم گرفت.

*با قاسم رضایی پرافتخارترین کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران در بازی‌های‌ المپیک همشهری هستی. این موضوع چه تأثیری روی کار شما داشته است؟

آقاقاسم جزو افتخارات کشتی ایران و جهان است و حضور ایشان در آمل خیلی از جوانان را به ورزش ترغیب می‌کند. او  ۲ مدال المپیک را در کارنامه خود دارد که افتخار بزرگی محسوب می‌شود. آقاقاسم هر زمانی که وقت کند در باشگاه حاضر می‌شود و با نونهالان و نوجوانان کار می‌کند که این نشان از عشق او به ورزش است. حضور این عزیزان در ورزش باعث دلگرمی ماست. همینطور آقای حسن حسین‌زادگان که زحمت بسیاری برای کشتی‌گیران آمل می‌کشد و کارش جای تقدیر و خسته نباشید دارد. آقای حسین‌زادگان زحمت‌های زیادی برای من کشید و جا دارد همین جا از ایشان هم تشکر کنم.

*در بازگشت از مسابقات، استقبال بی‌نظیری از شما شد که نشان می‌دهد چقدر در آمل محبوب هستی. نظر خودت در این خصوص چیست؟

مردم و همشهری‌های عزیزم مثل همیشه به من لطف داشتند و سنگ‌تمام گذاشتند. خوشحالم که راضی بودند و لبخند روی لبشان آمد. امیدوارم با کسب مدال‌های خوشرنگ در مسابقات بعدی باز هم خوشحالشان کنم. جز تشکر و قدردانی در مورد ابراز محبت مردم چیزی نمی‌توانم بگویم.

کد خبر 632849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 0
    بی نظری پهلوون