کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا به گفته خانواده‌اش با وجود واکسیناسیون کامل به علت عوارض ناشی از بیماری کووید-۱۹ درگذشته است.

Powell

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز به نقل از دستیاران او می‌نویسد پاول دچار بیماری «مالتیپل میلوما»، نوعی سرطان سلول‌های سفید خون در مغز استخوان بود و به طور موفقی درمان شده بود.

بیانیه خانواده پاول جزئیاتی درباره عوارض عامل مرگ او یا بیماری‌های زمینه‌ای او بیان نکرده است. همچنین معلوم نیست آیا او دوز سوم یادآور یا تقویتی واکسن را دریافت کرده است یا نه. پاول همچنین ۸۴ سال داشت و به علت سالمند بودن بیشتر در معرض خطر بیماری شدید کرونا قرار داشت.

افراد مبتلا به «مالتیپل میلوما» دچار نقصان دستگاه ایمنی هستند و با احتمال بیشتری ممکن است دچار بیماری شدید کووید-۱۹ شوند. همچنین واکسن‌ها با احتمال کمتری در ای بیماران تاثیربخش هستند.

پژوهشگران آمریکایی در بررسی که در ماه ژوئیه (تیر) منتشر شد، نشان دادند که فقط ۴۵ درصد از افراد دچار بیماری فعال «مالتیپل میلوما» پس از دریافت واکسن‌های فایزر/بیونتک یا مدرنا «پاسخ ایمنی کافی ایجاد کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند گرچه واکسن‌ها باعث کاهش مرگ و بیماری شدید ناشی از کرونا می‌شوند، اما پیامدهای این چنین دور از انتظار نیست. هیچ واکسنی اثربخشی ۱۰۰ درصدی ندارد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در اوائل بهار امسال گزارشی از ۱۰۲۶۲ مورد عفونت کرونای پس از واکسیناسیون (عفونت رخنه‌ای) منتشر کرد. ۲ درصد از این افراد درگذشته بودند- و در برخی از موارد علت بستری شدن و مرگ این بیماران عاملی به جز کووید-۱۹ بود. سن میانه افراد درگذشته ۸۲ سال بود.

پاول قبلا در سال ۲۰۰۳ هنگامی که وزیر خارجه بود برای سرطان پروستات هم جراحی شده بود.

کد خبر 632829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha