مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

ورزشگاه ۲۰ هزارنفری «علی دایی» درسال ۱۳۸۷ افتتاح شد، اما امکانات پیش‌بینی شده دراین مجموعه همچنان تکمیل نشده‌است.

ورزشگاه علی دایی

همشهری آنلاین-پوپک قاسمی: ورزشگاه ۲۰ هزارنفری «علی دایی» در ۵ کیلومتری شهراردبیل، ازجمله پروژه‌های نیمه‌تمام استان اردبیل به‌حساب می‌آید که در سال ۱۳۷۱ کلنگ‌زنی شده، اما هنوز تکمیل نشده‌است. این درحالی بود که این طرح درسوم خردادماه سال ۱۳۸۷ با حضور مسئولان وقت به‌صورت نیمه‌تمام افتتاح شد.

با این وجود ورزشگاه علی‌ دایی به‌دلیل تکمیل نشدن امکانات پیش‌بینی شده، تاکنون به‌طورکامل به اداره‌کل ورزش و جوانان استان تحویل داده نشده‌است. این مجموعه با امکانات و زیرمجموعه‌های پیش‌بینی شده، کور سوی امیدی برای تقویت زیرساخت‌های ورزشی در اردبیل به‌حساب می‌آید، اما جوانان و ورزشکاران اردبیلی از ظرفیت‌های موجود دراین ورزشگاه به‌دلیل تکمیل نشدن برخی بخش‌ها، ‌بهره چندانی ندارند.

امکاناتی که هنوز تکمیل نشده‌است

علاوه بر زمین چمن فوتبال که براساس استانداردهای جهانی طراحی شده‌است، ساخت پارکینگ ۷ هزار خودرویی، استخر، پیست دوچرخه‌سواری، سالن ژیمناستیک، سالن دوومیدانی و سالن اختصاصی جانبازان و معلولان، از امکانات پیش‌بینی شده دراین ورزشگاه است. با وجود گذشت ۱۳ سال از افتتاح این پروژه، تاکنون امکانات پیش‌بینی شده در ورزشگاه علی دایی تکمیل نشده و حاشیه‌ها و وعده‌ها همچنان ادامه دارد.

«غلامرضا دوستی» از فعالان ورزش اردبیل درباره این پروژه که متولی ساخت آن اداره‌کل راه و شهرسازی است، می‌گوید: این پروژه نباید به‌صورت نیمه‌تمام افتتاح می‌شد. این اقدام سبب شد روند تکمیل پروژه با اختلال مواجه شود.

وی می‌افزاید: با وجود اینکه این مجموعه هنوز خدمات مطلوبی به ورزشکاران اردبیلی ارائه نمی‌کند، سالانه هزینه‌های زیادی برای نگهداری آن صرف می‌شود. ازسوی دیگر امکانات قبلی ورزشگاه نیز با گذشت زمان، فرسوده شده‌اند و به بهسازی نیاز دارند.

تأکید بر رفع نقص‌ها

«علی نیکزاد» استاندار وقت اردبیل درسال ۱۳۸۷، یک روز قبل از مراسم افتتاح ورزشگاه علی دایی در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با یادآوری اعتبارات هزینه شده برای این ورزشگاه گفته بود: «ساخت ورزشگاه علی دایی در زمینی به مساحت ۴۲ هکتار از اوایل دهه ۷۰ شمسی آغاز شد، اما تا سال ۱۳۸۴، فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با نگاه وی‌ژه و محوری دولت نهم در رابطه با توسعه زیرساخت‌های ورزش کشور و بهره‌مندی جوانان و نوجوانان از امکانات و فضاهای ورزشی، تحولی چشمگیر دراین زمینه صورت گرفت.»

اکنون بعد از گذشت ۱۳ سال، نیکزاد این بار به‌عنوان نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین و نایب‌رئیس مجلس‌شورای اسلامی با تأکید بر اتمام سریع پروژه سالن دوومیدانی دراین مجموعه ورزشی اظهار می‌کند که نقص‌های زمین چمن ورزشگاه علی دایی اعم از سرویس‌های بهداشتی، رختکن و تأسیسات زیربنایی با ردیف اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برطرف خواهد شد و پیست تارتان و تعمیرات جزیی این مجموعه هم از محل اعتبارات وزارت ورزش‌وجوانان تکمیل می‌شود.

وی اضافه می‌کند که ردیف اعتباری مجموعه ورزشی علی دایی برای تجهیز و تعمیر باز است و هرسال برای نگهداری این مجموعه، اعتبار اختصاص می‌یابد.

 آخرین وضعیت ورزشگاه

همه اینها درحالی‌است که براساس آخرین خبرها، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از اجرای طرح بهسازی ورزشگاه علی‌دایی اردبیل با صرف اعتبار ۴۰میلیارد تومانی خبر می‌دهد. «سجاد انوشیروانی» با بیان اینکه درحال‌حاضر این ورزشگاه در دست بهسازی است، می‌افزاید: اوایل سال‌جاری با انعقاد قرارداد ۱۸ ماهه‌ای با پیمانکار، بهسازی ورزشگاه علی دایی در چند فاز آغاز شد که فاز به فاز تکمیل می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بهسازی سامانه آب‌رسانی، بازسازی جایگاه‌های زمین چمن فوتبال و تعویض صندلی‌های جایگاه تماشاگران فوتبال ازجمله اقدام‌هایی است که در راستای بهسازی و مرمت این ورزشگاه انجام خواهد شد.

انوشیروانی با تأکید بر اولویت داشتن رعایت کیفیت بر افتتاح و بهره‌برداری سریع از اماکن ورزشی می‌افزاید: از محل اعتبارات استانی، برای بازسازی این پروژه اختصاص اعتبارهای لازم پیش‌بینی شده‌است و تا ۲ یا ۳ سال آینده نقص‌های موجود رفع می‌شود.

وی اضافه می‌کند: امیدواریم با تکمیل این ورزشگاه، مشکلات و موانع توسعه ورزش فوتبال در استان اردبیل رفع شود و شاهد حضور تیم‌های اردبیلی در لیگ‌های دسته‌یک کشور باشیم، چراکه این استان فوتبالیست‌های مطرحی همچون علی دایی، کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده را به فوتبال ایران و جهان معرفی کرده‌است.

رفع مشکل راه دسترسی

فرماندار اردبیل نیز دراین باره اظهار می‌کند: اعتبارات مورد نیاز برای بهسازی این ورزشگاه تأمین می‌شود. همچنین در زمینه تأمین آب آشامیدنی و آنتن‌دهی مخابراتی این مجموعه اقدام‌های اساسی انجام خواهد شد.

«مسعود امامی یگانه» می‌افزاید: برای بهسازی راه دسترسی این مجموعه، که مطالبه به‌حق مردم روستای مجاور هم هست، ۲ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده‌است.

وی ادامه می‌دهد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای پروژه سالن ژیمناستیک این ورزشگاه که عملیات اجرایی آن چندی پیش آغاز شده‌است، اختصاص می‌یابد.

کد خبر 632718

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha