دادستان کرمانشاه با بیان اینکه نارضایتی‌ها از ویزیت جمعی پزشکان در کرمانشاه بسیار است، گفت: به پزشکان متخلف تذکر و اخطار داده می‌شود.

ویزیت

شهرام کرمی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره نارضایتی عمده مردم از ویزیت‌های جمعی و همزمان برخی از پزشکان استان گفت: این نوع ویزیت به صراحت نقض اخلاق پزشکی و منشور حقوق بیمار است.
وی افزود: متاسفانه علاوه بر مطب برخی از پزشکان این امر در بیمارستان‌های آموزشی و درمانگاه‌های دولتی هم رواج دارد که علاوه بر کاهش دقت در تشخیص و درمان بیماری بیماران، حریم شخصی آنها را نیز در دسترس دیگران قرار می‌دهد.
دادستان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا سازمان نظام پزشکی استان این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است و با تذکر جدی به پزشکان و اخطار مبنی بر رعایت این موضوع اقدامات قانونی را اجرایی می‌کند.
وی در ادامه به موضوع پرونده‌های قصور پزشکی هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قصور پزشکی منجر به فوت بیمار اهمیت ویژه‌ای دارد و فوت بیمار مساله‌ای غیرقابل جبران است، بنابراین باید این موضوع در کمیسیون مربوطه به صورت ویژه و فوق‌العاده مورد رسیدگی قرار گیرد تا با برخورد قانونی با خاطیان از موارد مشابه پیشگیری شود.  
کرمی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا و کاهش جلسات سازمان نظام پزشکی به‌ویژه در سال گذشته منجر به تأخیر در رسیدگی تعدادی از پرونده‌ها شده است که پرونده‌های مذکور توسط بازپرس‌های دادسرای استان احصا می‌شوند تا به صورت فوق‌العاده در اولویت کاری نظام پزشکی به منظور رسیدگی فوری قرار گیرد.
این مسئول دستگاه قضایی متذکر شد: همچنین روند رسیدگی به پرونده‌های تخلفات پزشکان در سازمان نظام پزشکی از همان ابتدا و در مرحله رسیدگی در هیأت‌های بدوی سازمان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که هیأت‌های بدوی از افراد مجرب تشکیل و پیگیری‌ها از همان مرحله بدوی با نظارت و دقت مستمر صورت گیرد.
وی در ادامه خواستار ثبت‌نام پزشکان در سامانه ثنا شد و گفت: به منظور حفظ حریم خصوصی و رعایت شأن جامعه پزشکی و کاهش اطاله دادرسی، قرار است به همه پزشکان در استان ابلاغ شود که در سامانه ثنا (ثبت نام ابلاغ الکترونیکی قضایی) ثبت‌نام کنند تا در صورت لزوم حضور در مراجع قضایی، ابلاغیه‌ها از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.
کرمی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از اطاله دادرسی و جلوگیری از تأخیر در رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرف پزشکی قرار شد در صورت حضور پزشکان در خارج از کشور و طولانی شدن آن، رسیدگی‌های لازم از طریق ویدئو کنفرانس صورت گیرد.
وی در پایان گفت: برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده‌های مطروحه و همچنین لزوم تبادل اطلاعات و نظارت بر روند اقدامات صورت گرفته و... بازپرس دادسرا به صورت ماهانه در نظام پزشکی حضور پیدا و اقدامات لازم را اجرایی می‌کند.

کد خبر 632644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha