سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

پژوهشگران "کالج ترینیتی"، روش جدیدی را برای آزمایش کووید-۱۹ ابداع کرده‌اند که می‌تواند بررسی را به صورت فوری و قطعی انجام دهد.

آزمايش فوري كوويد19

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از نانومگزین، گروهی از پژوهشگران "مرکز پژوهش نانوساختارهای تطبیقی و نانوابزارها"(CRANN) و دانشکده فیزیک "کالج ترینیتی دوبلین"، یک روش نانومکانیکی را برای آزمایش‌ فوری و یک مرحله‌ای ابداع کرده‌اند که می‌تواند میزان واکنش ایمنی ناشی از انواع گوناگون کووید-۱۹ را در سرم خون تعیین کند. روش آنها، یک راهبرد تازه را برای ردیابی ایمنی عفونت و تجزیه و تحلیل گزینه‌های جدید واکسن ارائه می‌دهد.

روشی که این گروه پژوهشی به سرپرستی پروفسور "مارتین هگنر"، پژوهشگر کالج ترینیتی ابداع کرده‌اند، امکان طبقه‌بندی ویژگی‌ها را برای بررسی انواع در حال ظهور کووید-۱۹ فراهم می‌کند.

مزیت بزرگ این روش جدید در مقایسه با روش‌های کنونی و مورد استفاده این است که همان میزان حساسیت را دارد و می‌تواند انواع گوناگون کووید-۱۹ را با تجزیه و تحلیل در لحظه و در کسری از زمان تشخیص دهد.

پروفسور هگنر و همکارانش، بر انواع نگران‌کننده کووید-۱۹ و واکنش "ایمنی هومورال"ایجاد شده تمرکز کردند. ایمنی هومورال، واکنشی است که به واسطه پادتن صورت می‌گیرد و هنگامی رخ می‌دهد که مواد خارجی در بدن تشخیص داده شوند.

مصونیت فوری در برابر ویروس کرونا با روش دانشمندان انگلیسی

این موضوع که کووید-۱۹، جهش‌های قابل توجهی در پروتئین خوشه‌ای داشته است، می‌تواند اثر واکسن‌های کنونی و درمان‌های صورت گرفته با "آنتی‌بادی‌های مونوکلونال" را تضعیف کند. فناوری ارائه شده توسط پروفسور هگنر و گروهش می‌تواند با تمرکز بر مقایسه الگوهای محافظتی و بررسی گزینه‌های جدید واکسن، به پژوهش‌های مربوط به توسعه واکسن در فاز یک تا سه کمک کند.

هگنر گفت: بررسی‌های ما با تجزیه و تحلیل‌های آماری مطابقت دارند. ما باور داریم که این فناوری جدید می‌تواند روند سلامت عمومی را بهبود ببخشد و سرعت آن را افزایش دهد.

وی افزود: این روش مستقیم، پروتکل آماده سازی را که معمولا با شست و شوی زیاد و مراحل بسیاری همراه است، ساده‌تر می‌کند. بدین ترتیب، میزان مواد مصرفی مورد نیاز و هزینه را کاهش می‌دهد. بنابراین، این روش برای استفاده در شرایط اضطراری، مناسب خواهد بود.

این پژوهش، در مجله "Nanoscale Advances" به چاپ رسید.

کد خبر 632639
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha