مارکوس رشفورد یا همان دکتر منچستری‌ها و مگوایر برگشتند اما فایده‌ای نداشت و منچستر یونایتد با رونالدو و دیگر ستاره‌هایش مقابل لستر تحقیر شد اوله‌ گونار سولسشائر حالا یک گام دیگر به اخراج نزدیک تر شده است.

قدوس

به گزارش همشهری‌آنلاین، اوله‌گونار سولسشائر نخستین گام در تونل وحشت منچستر در ۶ دیدار سخت پیش‌روی این تیم را با شکستی فاحش به لستر آغاز کرد و از همان گام اول در تونل وحشت به وحشت افتاد. روباه‌ها نخستین حریفی بودند که سرمربی نروژی و تیمش را ترساندند.

منچستریونایتد در روزی به لسترسیتی باخت که از بازگشت ۲ ستاره مصدوم خود یعنی هری مگوایر کاپیتان و رشفورد دلایلی برای خوشحالی داشت. همه سایت‌ها و روزنامه‌ها پس از مصدومیت واران در لیگ ملت‌ها آمار بازی‌هایی را که منچستر با ترکیب اریک بایی و لیندلوف در مرکز دفاعی به میدان رفته بودند در آورده و آماده بودند تا در صورت شکست یونایتد در این بازی روی ضعف این زوج دفاعی تیتر بزنند. تساوی ۲ - ۲ با لستر، تساوی بدون گل با رئال‌سوسیداد، شکست ۴ بر ۲ مقابل لیورپول، تساوی یک-یک با ویارئال و شکست یک بر صفر برابر وستهام، آخرین نتایج منچستریونایتد با بایی و لیندلوف به‌عنوان مدافعان میانی بودند که در هیچ‌کدام از آنها اثری از برد این تیم به چشم نمی‌خورد. اما نقطه ضعف اصلی خود مگوایر بود که انگار عهد کرده بود دین خود را به تیم سابقش - لستر- ادا کند! او که بدون درد بازی می‌کرد گل اول لستر را به تیم میزبان تقدیم کرد و تیلمانس از روی اشتباه او به گل رسید.

برخلاف عملکرد ضعیف مگوایر در این شکست ۲-۴ خارج از خانه، رشفورد بازگشتی شکوهمندانه داشت. او ۲ فرار عالی کرد که یکی را به رونالدویی پاس داد که در موقعیت آفساید قرار داشت و دیگری را خودش روی ارسال بلند لیندلوف به گل تبدیل کرد و بازگشتش را با گل جشن گرفت.

البته او در دیدار تدارکاتی هفته گذشته که پشت درهای بسته برگزار شد، ۲ گل زده بود. او از مردادماه به‌دلیل مصدومیت قادر به بازی نبود. رشفورد که حالا باید او را دکتر مارکوس رشفورد خطاب کنیم، اخیرا به‌عنوان جوان‌ترین دریافت‌کننده مدرک افتخاری از دانشگاه منچستر معرفی شده. این ستاره ۲۳ ساله در ۲ سال اخیر کارهای خیر زیاد کرده؛ جمع‌آوری ۲۰ میلیون پوند برای خیریه FareShare، متعهد کردن دولت به اختصاص ۴۰۰میلیون پوند برای تامین هزینه خوراک خانواده‌های فقیر در دوران کرونا، برپایی باشگاه کتاب کودکان و ... به جز رشفورد، کریستیانو رونالدو، برونو فرناندز، سانچو و حتی پوگبا شب بدی را سپری کردند. به‌نظر می‌رسد سولسشائر به‌زودی باید با نیمکت یونایتد خداحافظی کند. همه‌چیز بستگی به ۳،۲ بازی بعدی ازجمله داربی هفته آینده منچستر دارد.

این شصت‌وچهارمین حضور پیاپی تیلمانس در ترکیب لسترسیتی بود. او با رکورد ۱۰۱ بازی پیاپی وارد پروز از ساوتهمپتون که در دسامبر ۲۰۲۱ با اخراج در بازی با چلسی روندش متوقف شد، در رتبه دوم رکوردداران از این حیث قرار دارد. البته رکورد بازی پیاپی فقط در لیگ برتر همچنان در اختیار لمپارد است و در لستر هم در اختیار کسپر اشمایکل با ۱۲۱ بازی پی‌درپی در لیگ برتر. برندن راجرز حالا در ۱۲۳ مسابقه در پست سرمربی لسترسیتی توانسته رکورد ۴۷ برد و ۳۶ باخت را ثبت کند.

روز خوب لیورپولی‌ها

لیگ برتر انگلیس روز گذشته با برد پرگل لیورپول مقابل واتفورد آغاز شد. شاگردان کلوپ در این بازی ۵‌گل به حریف زدند تا رانیری شروعی ناامیدکننده با تیم جدیدش داشته باشد. در این بازی روبرتو فیرمینو، مهاجم برزیلی قرمزها، هت‌تریک کرد تا ستاره زمین لقب بگیرد. دیگر گل‌های این بازی را هم صلاح و مانه به ثمر رساندند تا مثلث هجومی لیورپول هفته‌ای رؤیایی را آغاز کرده باشد. گل مانه به واتفورد، صدمین گل او در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس بود و به این ترتیب، سادیو مانه پس از دیدیه دروگبا و محمد صلاح به سومین بازیکن آفریقایی‌تبار تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که موفق شده در این رقابت‌ها، ۱۰۰ گل به ثمر برساند. مانه از این ۱۰۰ گل، ۷۸ گل را با پیراهن لیورپول و ۲۲ گل را با پیراهن ساوتهمپتون به ثمر رسانده است. جالب اینکه او سومین بازیکن تاریخ است که بدون زدن گل از روی نقطه پنالتی به رکورد ۱۰۰‌گل در لیگ برتر می‌رسد. در دیگر بازی‌های مهم دیروز هم سیتی با نتیجه ۲ بر صفر برنلی را شکست داد و چلسی با پیروزی یک بر صفر مقابل برنت‌فورد به صدر رفت.

قدوس آمد اما دیر.... 

توماس فرانک در دقیقه ۷۲ تصمیم گرفت تا سامان قدوس را به جای سرجی کانوس وارد زمین مسابقه کند. بازیکن ایرانی زنبورها که در فیفا دی اخیر فرصت حضور در ترکیب ایران را به دست نیاورده بود، انگیزه زیادی داشت تا پس از جهانبخش و طارمی، به دیگر بازیکن ایرانی تبدیل شود که دروازه چلسی را باز کرده است. سامان دقایقی پس از ورود به زمین، یکی از بهترین فرصت های برنتفورد را برای گلزنی به دست آورد. در دقیقه ۸۳ ارسال ایوان تانی به روی دروازه با اثرگذاری مالانگ سار همراه بود که توپ در گوشه محوطه جریمه به قدوس رسید. بازیکن ایرانی برنتفورد در فرصتی فوق العاده و در مصافی تک به تک با ادوارد مندی قرار گرفت. سنگربان سنگالی که مدافعی را برای دفاع از دروازه‌اش نمی دید، جلو آمد و بدنش را مقابل شلیک محکم سامان قرار داد. شوت محکم قدوس به سینه مندی برخورد کرد و او دروازه تیمش را نجات داد.

هواداران برنتفورد که در طول بازی و در فضای مجازی اعلام کردند که قدوس باید خیلی زودتر از اینها به زمین می‌آمد، چیزی نمانده بود که شاهد یک تعویض طلایی باشند. اما خروج به موقع مندی مانع از باز شدن دروازه چلسی شد. در ادامه و روی ریباند شوت سامان، برنتفورد صاحب موقعیت بود که ضربه بازیکن این تیم را چالوبا از روی خط دروازه برگشت داد تا بدبیاری‌های زنبورها ادامه داشته باشد.

کد خبر 632431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha