اولین خرید خارجی استقلال مورد بحث و انتقاد گرفته است.

یامگا

به گزارش همشهری آنلاین فرهاد مجیدی وعده داده بود به‌زودی ۳ بازیکن خارجی به فهرست این تیم اضافه خواهد شد و در همین راستا، نخستین نفر قراردادش را به‌طور رسمی امضا کرد. این بازیکن «کوین یانگا» نام دارد؛ یک دفاع راست اهل فرانسه که اصالتا کامرونی است. او ۲۵ساله است و سابقه حضور در دسته سوم فوتبال ایتالیا و نیز لیگ پرتغال را دارد. یانگا در پرتغال برای «آوس» توپ زده؛ تیمی که مهرداد محمدی هم‌ زمانی در آن عضویت داشت و البته فصل گذشته به دسته پایین‌تر سقوط کرد. یانگا تا قبل از حضور در استقلال برای وایله بلدکوب در لیگ دانمارک توپ می‌زد؛ تیمی که همین حالا سعید عزت‌اللهی در آن عضویت دارد و با کسب بدترین نتایج ممکن در قعر جدول رده‌بندی جا خوش کرده است. چنین خریدی طبیعتا با حرف و حدیث‌های زیاد همراه شده و بعضی از کارشناسان و هواداران به انتقاد از آن پرداخته‌اند.
سایت باشگاه استقلال که گویا برای معرفی این بازیکن نقطه قوت خاصی پیدا نکرده، صرفا به مرور سوابق او پرداخته است. در عین حال اما یکی از رسانه‌ها برای خالی نبودن عریضه یادآوری کرده: «یانگا در طول دوران بازی‌ خود هیچ‌وقت دچار مصدومیت نشده و این موضوع نشان از فیزیک بسیار خوب او دارد.» خوشحالیم که یانگا مصدوم نمی‌شود، اما خوشحال‌تر می‌شدیم اگر او در دوران سلامتش، دستاوردهای فنی بیشتری رقم می‌زد! در هر صورت همیشه این بحث در مورد جذب بازیکنان خارجی وجود دارد که آنها باید یک سر و گردن از هم‌پستی‌های ایرانی و بومی خود بالاتر باشند. در غیراین صورت جذب بازیکن خارجی با این نرخ وحشتناک ارز و انواع و اقسام هزینه‌های جانبی، به صرفه نیست.
در چنین شرایطی استقلال یانگا را جذب کرده و به‌خاطر این خرید، احمد موسوی را به شکل دیرهنگام در لیست خروجی قرار داده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در داخل کشور سعید عزت‌اللهی به‌خاطر حضور در تیم سطح پایین وایله دانمارک به‌شدت تحت فشار است، اما استقلالی‌ها خرید جدیدشان را درست در همین پست انجام داده‌اند؛ منطقه‌ای که وریا غفوری هم توانایی بازی در آن را دارد. به هر جهت باید دید یانگا می‌تواند بازیکن مؤثری برای استقلال باشد یا نه. اگر به هر دلیلی این اتفاق رخ ندهد، حتما از جذب این بازیکن انتقادهای زیادی خواهد شد.

کد خبر 632426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha