مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه زلزله ۵.۱ ریشتری یزدانشهر زرند خسارت زیادی نداشته است، گفت: این زمین‌لرزه فقط در برخی موارد موجب تخریب و فروریختن برخی دیوارهای خشت و گلی در روستای باب تنگل و شهرک طالقانی این منطقه شد.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اظهار کرد: همچنین زلزله بعد از ظهر امروز یزدانشهر زرند موجب شکستن و فروریختن شیشه برخی منازل در روستای باب تنگل و شهرک طالقانی این منطقه شد.

وی با اشاره به اعزام تیم های ارزیاب بلافاصله بعد از وقوع زلزله به منطقه یزدانشهر اظهار داشت: کانون زمین لرزه یزدانشهر زرند خارج از محدوده مسکونی بوده است.

اعزام ۶ تیم ارزیاب هلال‌احمر به کانون زلزله

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در عمق ١٠ کیلومتری یزدانشهر واقع در استان کرمان، ٦ تیم ارزیاب به مناطق تحت تاثیر این زلزله در روستاهای یزدانشهر، سلیمان آباد، علی آباد سفلی و جلال آباد اعزام شدند.

ولی‌پور گفت: طبق اعلام تیم های ارزیاب، ریزش کوه در نزدیکی روستای ده علیرضا، منجر به مسدود شدن راه ورودی این روستا شده، همچنین دیواره های خشتی چند خانه در روستای گیسک هم ریزش کرده که تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

گفتنی است زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتری امروز حوالی یزدانشهر در استان کرمان را لرزاند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در ساعت ۱۵:۱۶ شنبه و در طول جغرافیایی ۵۶.۵۱، عرض جغرافیایی ۳۰.۹۵ و عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.  

محل وقوع این زمین لرزه در ۱۵ کیلومتری یزدانشهر(کرمان)، ۱۶ کیلومتری زرند (کرمان) و ۲۵ کیلومتری کیانشهر (کرمان) بود.

کد خبر 632391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha