وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد موضوع برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات احیای توافق هسته‌ای از موضوعات دیدار و گفت‌وگوی وزرای امور خارجه عربستان و آمریکا بوده است.

وزرای خارجه امریکا و عربستان

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت امور خارجه عربستان سعودی امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه این کشور با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی‌اش در واشگتن دیدار کرده است و درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی مرتبط با این مسئله گفت‌وگو کرده‌اند.

بن فرحان نیز در صفحه توییترش در این باره نوشت: امروز دیدار پرثمری با دوستم وزیر امور خارجه بلینکن داشتم. طی این دیدار، درباره طیفی از مسائل منافع مشترکمان، نگرانی‌های دو کشور و روش‌های تقویت همکاری راهبردی و همکاری‌مان در عرصه‌های متعدد گفت‌وگو کردیم.

فیصل بن فرحان پیش از دیدار با بلینکن، با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار داشت.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی، بن فرحان و مالی درباره تقویت همکاری آمریکا-عبرستان سعودی در زمینه مسئله هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی مرتبط گفت‌وگو کردند.

همچنین آنچه که "تخطی‌های ایران از معاهده‌های بین‌المللی مرتبط با توافق هسته‌ای و حمایت ایران از شبه‌نظامیان تروریست" خوانده شده از سوی دو طرف مورد بحث‌ و گفت‌وگو قرار گرفت.

کد خبر 632126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha