مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

ویلیام شاتنر ۹۰ ساله، بازیگر نقش «کاپیتان کرک» در سری اولیه مجموعه تلویزیونی «پیشتازان فضا» یا «سفر ستاره‌ای» به همراه سه نفر دیگر با موشک شرکت «بلو اوریجین» به مدار کره زمین رفت.

Blue Origin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com این بازیگر مشهور و سه نفر همراهش، روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) با موشک «نیو شپرد» شرکت «بلو اوریجین» به مدار کره زمین فرستاده شدند. این دومین پرواز سرنشین‌دار زیرمداری موفق شرکت «بلو اوریجین» متعلق با جف بزوس با این وسیله با هدف گردشگری فضایی است.

«نیو شپرد»» که ترکیبی از یک موشک و یک کپسول فضایی است در ساعت ۱۰ صبح به وقت شرق آمریکا از «سکوی پرتاب شماره یک» شرکت «بلو اوریجین» در غرب ایالت تگزاس به فضا پرتاب شد.

پس از ۱۱ دقیقه پرواز که در طی آن شاتنر و همراهانش چهار دقیقه بی‌وزنی را در فضای بیرونی کره زمین تجربه کردند، کپسول حامل آنها با چتر نجات در در نزدیکی تاسیسات بلو اوریجین در غرب تگزاس فرود آمد.

موشک هم که پس از جدا شدن از کپسول هفت دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگشت و فرود موفقی را در فاصله ۳ کیلومتری از سکوی پرتابش انجام داد.

شاتنر اکنون سالمندترین فردی است که که به فضا پرواز کرده و رکورد پیشین را که مربوط به خانم والی فانک، هوانورد کهنه‌کار ۸۲ ساله بود و در ماموریت پیشین «بلو اوریجین» به دست آمده بود، شکسته است.

بازیگر ۹۰ ساله «پیشتازان فضا» به مدار زمین رفت

شاتنر در این سفر که ماموریت NS-18 نام داشت با سه نفر دیگر همراه بود: خانم «اودری پاورز»، معاون ماموریت‌ها و عملیات فضایی در شرکت بلو اوریجین، «گلن دو وریس»، معاون علوم زیستی و مراقبت‌های بهداشتی در شرکت نرم‌افزاری فرانسوی «دوسو سیستمز» و «کریس بوشویژن»، یکی از دو بنیانگذار شرکت رصدکننده کره زمین به نام «پلنت» مستقر در سانفرانسیسیکو.

بوشیویژن و دو وریس برای این پرواز پول پرداخته بودند، اما پاورز به عنوان بخشی از نقش حرفه‌ای‌اش در این ماموریت شرکت داشت. خانم پاورز پیش از مقام فعلی‌اش به عنوان مهندس و وکیل  فضایی خدمت کرده و نیز قبلا کنترل‌کننده پرواز در برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی در «مرکز فضایی جانسون» در هوستون بوده است.

کد خبر 632009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha