رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پیش‌بینی وضعیت جوی را در مناطق مختلف کشور تشریح کرد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه امروز (۲۱ مهر) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و ‌پایدار حاکم خواهد بود، اظهار کرد: از این رو افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و ‌پرتردد استان‌های تهران و البرز انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز (۲۱ مهر) در برخی مناطق غرب و شمال غرب کشور به‌ویژه در آذربایجان غربی افزایش ابر، بارش ‌پراکنده باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه فردا (۲۲ مهر) در برخی مناطق گیلان، اردبیل، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی بارش ‌پراکنده رخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: جمعه (۲۳ مهر) نیز در برخی نقاط گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ مهر) در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و از این رو خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق دور از انتظار نیست همچنین شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ مهر) در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان اضافه کرد: امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مهر) در استان‌های ساحلی دریای خزر، شرق، شمال شرق و مرکز کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ مهر) نیز در شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۲ مهر) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۳ مهر) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۱ و ۲۲ مهر) اهواز با بالاترین دمای ۳۹ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۵ و ۲۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

کد خبر 631860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha