فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور از شناسایی زن و شوهری خبر داد که یک خرس را سلاخی کرده بودند. 

شکار خرس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: روز ۳۰ مرداد امسال، ۲ کوهنورد در ارتفاعات پارک ملی پابند شهرستان نکا واقع در استان مازندران در حال کوهنوردی بودند که متوجه می‌شوند دو شکارچی غیرمجاز که زن و شوهر بودند، در حال سلاخی یک حیوان هستند.

وی با بیان اینکه کوهنوردان در اظهارات ابتدایی خود اعلام کردند که ابتدا تصور می کردیم حیوان مذکور یک گراز است، گفت: پس از اینکه کوهنوردان به صحنه نزدیک شدند، مشاهده کردند که حیوان مذکور یک خرس قهوه‌ای است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: طبق خرافاتی که وجود دارد، شکارچیان برای به دست آوردن چربی زیر پوست خرس اقدام به شکار این حیوان کرده بودند.

وی افزود: هموطنان به هیچ عنوان به این خرافات توجه نکنند و به محصولاتی با عنوان چربی خرس که در بسته بندی‌های مختلف به فروش می‌رسد، اعتماد نکنند. چراکه چنین موضوعی وجود ندارد و اصلا صحت ندارد. 

سرهنگ محبت‌خانی با بیان اینکه هویت شکارچیان مشخص شده و پرونده قضایی برای این افراد که زن و شوهر هستند، تشکیل شده است، گفت: شکارچیان ساکن استان سمنان هستند که برای شکار به ارتفاعات استان مازندران رفته بودند.

وی افزود: در حال حاضر این افراد دستگیر نشده‌اند و با دستور قضایی حکم احضار برایشان صادر شده و در حال بررسی موضوع برای دستگیری زوج شکارچی هستیم.

کد خبر 631855

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha