مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری جهاد دانشگاهی اردبیل آبان‌ به بهره‌برداری می‌رسد.

تولید نشاسته ای

به گزارش همشهری آنلاین، ناظر پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته حفاری جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: راه‌اندازی این واحد صنعتی موجب کاهش وابستگی خارجی و خوداتکایی به تولید داخلی می‌شود.
محمدصادق حاجی تاروردی با بیان این مطلب در جلسه کنترل این طرح فناورانه افزود: متاسفانه ایران با سابقه بیش از ۱۰۰ سال در اکتشاف نفت هنوز هم در تأمین برخی مواد مورد نیاز در این صنعت مشکل و به خارج کشور وابستگی دارد.
وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه کسب دانش فنی تولید مواد اولیه شیمیایی و پتروشیمیایی مورد نیاز صنعت نفت وارد شده است و در طراحی برخی فرآیندهای حوزه مهندسی شیمی با وزارت نفت همکاری می‌کند.
ناظر پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته حفاری جهاد دانشگاهی اردبیل به استانداردهای سختگیرانه‌ صنعت نفت اشاره و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی حجم بسیار زیادی از فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی را بومی‌سازی و برای توسعه این فعالیت‌ها اقدام به ایجاد خط تولید نشاسته صنعتی مورد نیاز صنعت نفت کرده است.
حاجی تاروردی ادامه داد: راه‌اندازی این واحد صنعتی با مساعدت جهاد دانشگاهی کشور و مسئولان استان و با همکاری جهاد دانشگاهی اردبیل و پژوهشکده صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی در مسیر خوبی قرار گرفته است تا بتواند یکی از نیازهای اساسی کشور در صنعت نفت را رفع سازد.
همچنین در این جلسه رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل از اخذ استاندارد و مجوزهای لازم برای راه‌اندازی پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری خبر داد و افزود: این واحد صنعتی با روحیه جهادی و خودباوری در تولید فناوری‌ و با تلاش یک تیم خوب علمی متشکل از محققان پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی و جهاد دانشگاهی اردبیل در کمتر از ۲ ماه آماده راه‌اندازی شده است و سعی داریم در آبان‌ امسال افتتاح رسمی را انجام دهیم.  
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه این طرح در سال ۱۳۹۶ برای حل بخشی از مشکلات سیب‌زمینی تولیدی اردبیل در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان مطرح و به عنوان طرح برتر فناورانه انتخاب شد، خاطرنشان کرد: اردبیل یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی کشور با تولید سالانه ۷۵۰ هزار تن  است که از این میزان ۲۵۰ هزار تن درجه ۲ و ۳ است که هر از گاهی به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی، کمبود انبارهای استاندارد و سردخانه و نبود زیرساخت‌های مناسب فرآوری، این محصول با ارزش دور ریز می‌شود.

کد خبر 631762

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha