مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

استاندار زنجان گفت: افزایش تولید ناخالص داخلی از برنامه‌های اصلی در استان است و با توجه به اقدامات قبلی، سعی می‌کنیم این روند صعودی را حفظ کنیم و به آن شتاب ببخشیم.

افشارچی استاندار زنجان

به گزارش همشهری آنلاین، محسن افشارچی در آیین معارفه خود به عنوان استاندار زنجان با بیان اینکه از روح شهدا مدد می‌طلبد تا در پایان مسئولیت شرمنده آنان نباشد، افزود: افزایش تولید ناخالص داخلی از برنامه‌های اصلی  استان است. زنجان ۱.۳درصد جمعیت کشور را دارد، اما سهم ما از تولید ناخالص داخلی نزدیک یک است و این آمار نشان می‌دهد باید تلاش بیشتری کنیم.
وی ادامه داد: کار ما این است که زنجان را به جای بهتری برای سرمایه‌گذاری و زندگی تبدیل کنیم و اگر هدف ما این باشد، اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد.
استاندار زنجان به چرخه بازگرداندن سرمایه‌های راکد را مهم توصیف کرد و افزود: در این مورد باید انرژی و تمرکز بیشتری صرف شود و از ظرفیت‌های مختلف اداری و قضایی بهره بگیریم. 
افشارچی بر لزوم توجه به رشد صادرات استان هم تاکید کرد و ادامه داد: نکته مهم در توسعه استان این است که سبد توسعه اقتصادی متنوع باشد. صنایع و معادن جای خودشان را دارند، اما باید حواسمان به بخش‌های دیگر هم باشد تا در زمان کوتاه تولید ناخالص داخلی را تقویت کنیم. اقتصاد دیجیتال یکی از این بخش‌هاست. در حال حاضر ۶.۵درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به این حوزه است، اما متاسفانه آمار درستی در این زمینه در استان وجود ندارد.
استاندار زنجان بر توسعه حمل و نقل در استان هم تاکید کرد و گفت: ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین و کاهش زمان سفر زنجان تا تهران، ثمرات مهمی خواهد داشت.
افشارچی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: باید ظرفیت‌ها و جلوه‌های استان را زیبا نشان دهیم.

کد خبر 631759

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha