معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با ورود شصت و پنجمین محموله واکسن کرونا، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۹۲ میلیون دوز گذشت.

واردات واکسن کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد جمالی ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اظهار کرد: با ورود شصت و پنجمین محموله وارداتی واکسن کرونا، میزان ورود این دارو به ۹۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۶ دوز رسید.

وی با بیان این‌که تاکنون تمام محموله‌های وارداتی به صورت حمل یکسره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است، گفت: از بهمن‌ ۹۹ که واردات واکسن کرونا آغاز شده است تا ۲۰ مهر سال جاری ۸۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دوز سینوفارم چین در ۳۸ محموله به کشور وارد شده است و تا پایان هفته نیز ۶ میلیون دوز دیگر از این نوع دارو تحویل داده می‌شود.

گفتنی است، از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شد.

در هشت ماه گذشته، سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز، ۱۳ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۷۰ هزار دوز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دوز، یک محموله کووکس وارداتی از کره‌جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز، سه محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با یک میلیون دوز، یک محموله آسترازنکا وارداتی از یونان با ۱۵۰ هزار دوز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دوز وارد کشور شده است.

بر پایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن در شهریور امسال با ۳۳ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دوز است و در مهر نیز ۳۲ میلیون و ۵۲۵ هزار دوز واکسن کرونا تحویل کشور داده شد.
 

کد خبر 631715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha