سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

رشد و ثبات اقتصادی در چین باعث افزایش متوسط قد مردم این کشور شده است. نتایج مطالعه‌ای جهانی، گزارش کمیسیون بهداشت چین را مبنی بر افزایش ۹ سانتی متری قد مردان تایید کرد. این خبر با استقبال مردم این کشور همراه شد، این موضوع با چنان استقبالی روبرو شد که هشتگ مرتبط آن بیش از ۲۰۰ میلیون بار بازنشر شد

مردم چين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، چین هفتاد و دومین سالگرد حکومت حزب کمونیست را با یک هفته تعطیلی عمومی در حالی جشن گرفت که رسانه‌های دولتی این کشور از میهن پرستی، پیشرفت اقتصادی، دستاوردهای نظامی، نفوذ سیاسی و رشد قد مردان تقدیر کردند!

چندین رسانه چینی از جمله روزنامه ملی گلوبال تایمز، با استناد به گزارش‌هایی در مورد یک مطالعه که سال گذشته در مجله معتبر پزشکی The Lancet منتشر شده اعلام کردند که از بین کشورهای مورد بررسی، چین بیشترین افزایش قد را در مردان مشاهده کرده است.

در فاصله سالهای ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۹، متوسط ​​قد مردان ۱۹ ساله در چین تقریبا ۹ سانتی متر افزایش یافته است؛ کمیسیون ملی بهداشت کشور چین نیز اخیرا اعلام کرد که میانگین قد مردان ۱۸ تا ۴۴ ساله چینی بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ تقریبا ۱.۲۷ سانتی مترافزایش یافته است.

زنان چینی نیز در این افزایش قد سهم دارند هرچند در پژوهش لنست نامی از آنها برده نشده است. این موضوع با چنان استقبالی روبرو شد که هشتگ مرتبط آن بیش از ۲۰۰ میلیون بار بازنشر شد و این افزایش قد در کنار بهبود وضعیت اقتصادی مردم چین بسیار مورد توجه واقع شد.

این واکنش اجتماعی نشان داد که چگونه افزایش قد بیشتر از یک پیشرفت فیزیکی قلمداد شده و به نمادی از سرعت رشد اقتصادی چین و بهبود کیفیت زندگی در چند دهه تبدیل شده است. هنگامی که چین اصلاحات اقتصادی را در دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد یک کشور فقیر و در حال توسعه بود که با سوء تغذیه و رواج گرسنگی دست به گریبان بود.

اصلاحات سراسری و رشد اقتصادی به تثبیت کشور انجامید و با عرضه غذای کافی و افزایش ثروت شخصی رژیم غذایی مردم تغییر کرد؛ نکته مهم این است که کودکان تغذیه مورد نیاز برای رشد سالم خود را دریافت کردند و در نتیجه قد آنها افزایش یافت. این شاهدی فیزیکی و ملموس از نتیجه پیشرفت کشور در کاهش فقر بود.

متقابلا کشورهای کم درآمد از جمله بسیاری از کشورهای جنوب صحرای آفریقا با کاهش متوسط ​​قد فرزندانشان روبرو شده‌اند؛ از دیگر سو هنوز اختلافات زیادی بین مناطق روستایی و شهری در شرایط بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد.

کد خبر 631705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha