مدیر گروه سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز طرح تسریع واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ساله در خراسان رضوی خبر داد.

واکسیناسیون

به گزارش همشهری آنلاین، محمد احمدیان افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ساله در مراکز واکسینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین مراکز واکسینه آموزش و پرورش در همه شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی طی ۳روز واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: ۴۶۰هزار نفر از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند که تا کنون ۱۶۰هزار نفر از آن‌ها واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

این مسئول اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان استان در اجرای طرح ایمن‌سازی از هفته‌های پیش آغاز و از روز یک‌شنبه طرح تسریع واکسیناسیون آنها نیز آغاز شده است.

احمدیان با شاره به اینکه واکسن تزریقی به دانش‌آموزان این گروه سنی از نوع سینوفارم است که در ۲دز و به فاصله ۲۸روز تزریق می‌شود، افزود: جامعه بالای ۱۲سال استان تا کنون بیش از ۳میلیون و ۵۰۰هزار دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر روی موضوع واکسیناسیون دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و دانشگاهیان متمرکز هستیم و واکسیناسیون سایر گروه‌ها هم به قوت خود باقی است، ادامه داد: تأکید به دانش‌آموزان همچون دیگر گروه‌ها این است که پس از دریافت واکسن کرونا عادی‌انگاری نداشته باشند و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند و در صورت بازگشایی مدارس به این موارد در مسیر خانه به مدرسه و بلعکلس و همچنین در زمان حضور در مدرسه بیش از پیش توجه کنند.

کد خبر 631516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha