مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

رئیس دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان از کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا و همچنین کاهش بستری و فوت شدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد.

واكسن كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سیستان و بلوچستان که در ابتدای تابستان از بحرانی‌ترین استان‌های کشور در زمینه شیوع سویه دلتا بود، طرح واکسیناسیون افراد در سنین مختلف را آغاز کرد که نتیجه اجرای این طرح، کاهش شیوع ویروس در استان است.

سید محمدهاشمی اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با ارائه آخرین آمار وضعیت بیماران کرونایی استان تصریح کرد: براساس آخرین گزارش نهایی ۲۴ساعت گذشته با افزوده شدن ۱۶۸مورد جدید کرونا، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲هزار و ۴۵۰نفر رسید.

به گفته هاشمی‌شهری، با فوت ۴نفر دیگر در مدت یادشده،  شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲۵۵۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۶۸بیمار حاد تنفسی و۶۴مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند، افزود: از مردم استان درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان اینکه کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است، ادامه داد: رفتار عامل بیماری براساس یافته‌های علمی شناسایی می‌شود و به همین دلیل شهروندان‌ باید تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته وی، کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

کد خبر 631494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha