شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

وزیر امور خارجه کشورمان از سفر فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه به تهران طی روزهای آینده خبر داد.

فیصل مقداد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان عصر روز شنبه بعد از دیدار با  فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه استراتژیک است و سوریه متحد استراتژیک ایران است و ما در این سال‌ها نشان دادیم که هیچ‌گاه در روزهای سخت متحدان خود را تنها نمی‌گذاریم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه همانطور که در زمان مبارزه با تروریسم در کنار سوریه بودیم در کنار سوریه هستیم و فعالانه دو کشور با یکدیگر همکاری و تعامل دارند، گفت: هر دو کشور به دنبال این هستند که توافقات اخیر بین دو کشور را هرچه زودتر اجرایی و عملیاتی کنند.

وی با بیان این که آمادگی داریم  در مرحله جدید حیات سیاسی سوریه ، روابط دو  کشور را در  زمینه‌های مختلف  گسترش دهیم ، گفت: دو کشور دارای منابع و ظرفیت های زیادی هستند و انشاءالله مردم دو کشور از اجرایی شدن این توافقات بهره ببرند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار امروز خود با رئیس جمهور سوریه گفت : در این دیدار درباره مسائل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردیم ،اقای بشار اسد دیدگاه های بلندی دارند. 
وی همچنین با اشاره به رایزنی های صورت گرفته بین دو کشور در مورد موضوعات مختلف منطقه‌ای  و بین‌المللی اظهار کرد : نگرانی‌هایی در مورد قفقاز جنوبی وجود دارد از جمله حضور  تروریست‌ها و صهیونیست‌ها در این منطقه . از دیگر سو  هنوز دولت فراگیر در افغانستان شکل نگرفته است . 
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: مسائل منطقه به هم پیوسته است.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار و رایزنی‌های امروزش  با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز گفت : رایزنی های  خوبی با آقای فیصل المقداد داشتیم  و امیدواریم دیدار بین  مقامات دو کشور در سطح بالاتر در زمان خودش شکل بگیرد  .

کد خبر 631147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha