مجموع نظرات: ۳۴
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

شهردار تهران گفت: امروز با شرکت در مراسم تشییع و تجدید میثاق با شهدا، باید از آنان درس بیاموزیم و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در مراسم تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در منطقه ٢٢ تهران افزود: امام راحل به ما یاد داد که چگونه ببینیم و بیندیشیم و آن روزی که خرمشهر آزاد شد فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

شهردار تهران گفت: سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر نیروهای ما در پنج روز تا شرق دجله پیش رفتند، امکاناتی که برای انفجار سد و پل با خود برده بودند در پی پاتک عراقی‌ها برای انفجار وسایل خود به کار گرفتند؛ همه دلشکسته و ناامید بودند که امام فرمودند" شما پیروزید".

وی ادامه داد: معلوم شد گرفتن چند وجب خاک برای ما مهم نبود و آنچه که مهم بود فتح قله‌های موفقیت بود.

شهردار تهران اظهار داشت: اگر ما کنار شهدا حضور داریم و در کنار آنها تاریخ را می‌بینیم و در این سیر مرد را از نامرد تشخیص می‌دهیم می‌توانیم بفهمیم که این عزیزان چه بودند و چه کرده‌اند.

زاکانی گفت: باید بفهمیم که شهدا از ما چه انتظاری دارند، وقتی ما به شهیدان توسل می‌جوییم و آنها را بزرگ میبینم، این عزیزان نیز ما را می‌بینند و نظاره می‌کنند و از ما انتظار دارند که راه امام راحل را ادامه دهیم.

شهردار تهران بیان کرد: ما امروز در سالروز شهادت امام رضا(ع)، مهمان این عزیزان هستیم که به تجربه بنده در دوران مقدس خودشان انتخاب می‌کردند که گمنام بمانند.

زاکانی گفت: خود شهدا انتخاب می‌کردند چگونه شهید شوند و بعضی از دوستان ما که به شهادت رسیدند یک یا دو روز قبل از شهادت به ما نحوه و ساعت شهادتشان را می‌گفتند.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور یک دولت انقلابی و مردم ایران با پیروی از رهبر عظیم الشأن حکیم مان حضرت آیت الله امام خامنه، خدمتگزار مردم باشیم.

مراسم تشییع پیکر ۲ شهید گمنام صبح امروز با حضور امام جمعه موقت تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی زیادی از مسولان و مردم در منطقه ۲۲ پایتخت برگزار شد.  

کد خبر 630774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 28
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    7 2
    اول از همه مسئولین باید درس بگیرند و دزدی نکنند
  • GB ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    7 2
    تو راس میگی
  • مرتضی IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    2 1
    انسانیت از چهرهات میباره. هرکی مخالفه باید ب خودش شک کنه.
  • مجید IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    5 2
    تو که لالایی بلدی چرا خودت درس از امام راحل وشهدا نگرفتی؟!
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    4 4
    وای خدای من شهدام از دست شما خسته شدن شما کارتونو درست انجام بدین اختلاس و ملکهای فروخته شدا رو پس بگیر پولهای برباد رفته شهرداری رو برگردون شهدا نمیگن کسیکه دزدیهای شهرداری رو رو کرد به پنح سال زندان محکوم کنین
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    4 3
    اره درس بگیرید قالیباف هم ازاین حرفا زیاد میزد .... حالا نوبت توئه