از هفته پیش که وزیر صمت رسما از مخالفت خود با واردات خودروهای خارجی گفت تا امروز قیمت پراید دو میلیون تومان افزایش یافته است.

پراید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت نیوز، طبق آخرین گزارش‌ها تا لحظه نگارش این گزارش قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۴ میلیون تومان رسیده که نسبت به هفته گذشته دو میلیون تومان افزایش یافته است.

هفته گذشته وزیر صمت به صراحت از مخالفت با آزادسازی واردات خودرو صحبت کرده بود که تجارت‌نیوز گزارش داد اگر این اظهارات به معنای لغو احتمالی آزادسازی واردات خودرو باشد شوک جدیدی برای بازار خودرو محسوب می‌شود و احتمالا قیمت خودرو را متاثر می‌کند.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت این خودروها در بازار، این ارزانی به پراید هم سرایت کند اما هفته گذشته با اظهارات وزیر صمت این سناریو تقریبا رنگ باخت.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو و عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو هر دو معتقد بودند در صورت اجرایی شدن قانون جدید به شکلی که اکنون در این قانون آمده است می‌توان انتظار کاهش قیمت ۲۵ تا ۴۰ درصد در خودروهای خارجی را داشت.

دادفر و جعفری اعتقاد داشتند که ممکن است با اجرای این قانون پس از کاهش قیمت تا ۴۰ درصدی در خودروهای خارجی، قیمت خودروهای داخلی هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان شوند.

با این اظهارات می‌شد انتظار داشت که قیمت خودروهای داخلی مثل پراید هم از این قانون جدید متاثر شوند اما اظهارات فاطمی امین این سناریو را کم‌رنگ کرد و پس از یک هفته حالا قیمت پراید دو میلیون تومان افزایش یافته است.

کد خبر 630747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 50
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Saeed IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    30 1
    کسی ک با واردات خودرو مخالفه حداقل جلوی گرانی خودروی بی کیفیت داخلیو بگیر ....
  • محمدروان غازیانی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    40 3
    با سلام صاحب شکم سیر کی تواند تصویر کند رنجهای دل خسته ونمور بینوایان را
  • مهران IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    32 1
    با سلام یکی میگه خودرو وارد میشه،بعد از چند روز یکی دیگه میگه نمیشه والله که سیاست پدر و مادر نداره اگه دولت و مجلس موافق هستند پس وزیر صمت جز کدام دسته است که میگه نه همش،بازی سر مردم در میارین یه روز هم نوبت پس دادن شما میرسه واگذارتون به خدا
  • US ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    27 0
    معلومه سودش میره توجیب وزیر صنعت وامثالهم
  • محمد IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    29 0
    در عجبم چطور پراید ایرانی در عراق ۳۵۰۰ دولار یعنی با دولار ۲۷ هزار تومن میشه ۹۵میلیون تومن و تو ایران پراید ۱۴۰ میلیون تومن حالا عراقیا گفتن بگذارید ما میخریم و برای شما بفرستیم
  • GB ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    27 3
    واقعا ظلمه،به اسم حمایت از تولید،برید برخورد دولت ژاپن رو ببینید با بحث واردات و مالیات
  • رضا IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    3 0
    آخه یک کار به این کوچکی چند نفر تصمیم گیرنده آند بخدا دست بردارید مردم را حتی از سوار شدن ماشین بیزار کردید